Öö vastu 8.
juunit möödub siis mõni kilomeeter Kuressaarest kirde pool, Tahula
külalistemajas. Nagu eelmise postituse lõpus mainisin, läheb toake öösel
natuke liiga umbseks ja see teeb hommikuse une hõredaks. Enne ei viitsi siiski
üles tulla kui 7.20.
Peale hommikusööki
uitan maja ümber ja teen mõne pildi. Siin näiteks on peal ka minu toa aken: see
teisel korrusel, millel ainsana on kardin ees.
See on aga
võõrastemaja teepoolne vaade.
Mõnikümmend meetrit
Kuressaare poole on bussipeatus Tahula I. Ootepaviljon, kunagi ilmselt päris
kena, on jäänud remontidega tõstetud teest tüki maad madalamale ja on
ilmselgelt hüljatud.
Kell 9 sõidame välja. Turismitaristu on
Saaremaal vinge: selle samagi mõne kilomeetri peal kuni Kuressaareni on veel
mitu majutuskohta; neist suurim Suure Tõllu puhkeküla.
Kuressaarde puutume
hommikul ainult päris servast, sealt pöörame Kihelkonna peale.
Seegi tee kulgeb
valdavalt metsade vahel. Kogu reisi jooksul on näha väga palju vähemal või
rohkemal määral pruuni(ka)ks tõmbunud oksapuid. Eks see olegi tänavu eriti
Saaremaal rohkete arutluste teema: häda põhjuseid tundub olema rohkem kui üks.
Veidi enne 9.30
oleme Kihelkonnal ja võtame bussi peale tänase giidi Kadri Kullapere,
kelle juhatusel olen mõne korra ennegi siinkandis ringi liikunud.
Papissaare
sadamasse on kolm
kilomeetrit, aga see minek võtab kaua aega: sõidame mööda munakiviteed.
Kadri väidab, et see olevat Eesti pikim omataoline. Nelja kurviga teed hakatud
ehitama enne I maailmasõda, 1913. aastal ja see viis Tsaari-Vene uhke
vesilennukite baasi juurde. 1917. aastal olevat siin maale tulnud tohutu
sakslaste dessant: 26 000 meest. Ja Vene lendurid võetud kõik ühegi
pauguta enamvähem une pealt vangi.
Veel jõuab Kadri
rääkida siin kandis vanal ajal elanud vandiraiujatest. Meestel olnud ikka väike
kirves vöö vahel: kui tuli märguanne, rutati kibekähku karile jooksnud laevale
”appi”. Kui laeval läbiraiutud vantidega mast maha lastud, võis sõidukõlbmatu
aluse lasti ”päästma” hakata. Saak jagati võrdselt, seisusest olenemata:
röövretkedel löönud kaasa koguni mõisnikud. Rootsi riigil saanud sellest
villand ning eestlased saadetud mere äärest eemale ja toodud rootslased
asemele. Seepärast on siin siiani Rootsiküla. Paraku saanud uusasukatestki
peagi vandiraiujad.
Maad harinud toona
ainult naised, meeste asi oli merd künda.
9.50 paiku oleme Papissaare sadamas,
üsna sünge koht. Venelastel olnud siin 16 vesilennukit, neist suurim Ilja
Muromets.
Kadri osutab
lähedastele laidudel, mis linnupesi tulvil, ja räägib randtiiru pikkadest
rännetest: pesitsema tullakse ikka sünnikoju ja rännatakse selle nimel 15
000 kilomeetrit.
Üks kalakajakas
on ennast pesitsema seadnud väga käidavas kohas: otse randumissillal.
Vilsandile viib meid kaks kaatrit, kummassegi mahub
kaheksa inimest. Roolis istuvad Kadri pojad Tarvo ja Marko.
Navigeerimine
Papissaare ja Vilsandi vahel nõuab teadmisi, osavust ja oskust, sest meri on
madal ja suuri kive täis. Siin on muide väga suur maakerge: lausa 3 mm aastas;
nii et ju nõuab meresõit üha rohkem tähelepanu. Eriti madal on vesi Käkisilmas,
kus paaditee ristub traktoriteega ja rajaga, mida mööda jala Kuusnõmmest
Vilsandile minnakse.
10.20 on kaks paaditäit Vilsandil Vikati
sadamas, üks paat tuhiseb tagasi Papissaarde, et tuua ära sinna jäänud
viimased kaheksa rännulist.
Kunagi oli sadamaid
saarel muidugi rohkem, nüüd on Vikati ainuke. Nõukogude ajal tuli ju kõik
sadamad likvideerida: Rootsi on siit vaid 90 meremiili. Otsemaid tuleb meelde
populaarne nõukogude-aegne jutt Vilsandi kalamehest, kes küsinud
piirivalvekordoni ülemalt luba korra Gotlandil ära käia: käiakivid olla otsa
saanud. Ülem pidanud juttu heaks naljaks ja öelnud, et temalegi kuluks üks hea
käi ära. Mõni aeg hiljem mees toonudki ja öelnud aitäh, et ei segatud.
See silda seotud
vallale kuuluv kaater tegevat vaid paar reisi nädalas: rohkem pole kütuseks
raha.
RMK Vikati
teabepunkti aknaist
avaneb vaade kõigis suundades.
Majakese sees leiab
teabematerjale, aga siia on ka võimalik jääda spartalikes oludes öömajale.
Jälgime katuseserva
all tegutsevate räästapääsukeste ponnistusi, enamasti tunduvad need aina
ebaõnnestuvat: kohalik ehitusmaterjal ei taha kuidagi selle seinaga haakuda.
Paar pesa, millel seinal mõni konstruktsioonike toeks, on siiski pidama jäänud.
Ootame ja vaatame,
...
... kuni 10.50
paiku saabub ka kolmas paaditäis.
Siis teeb Kadri
päevale väikese sissejuhatuse.
Vikipeediast
Vilsandi kohta: saare pindala on 8,75 km² (pikkus 6,3 km ja laius
maksimaalselt 2,3 km). Halduslikult kuulub Kihelkonna valda. Saarel asub Vilsandi
küla, kus elab umbes 30 inimest, kellest enamik talviti saarel ei viibi.
Kunagi on saarel
olnud 32 talu; siis oli majakas Vikatilt näha: kadakaid polnud. Majakas on
muide Saaremaa vanim, üle 200 aasta.
Välja pakutakse
kaks võimalust: ...
... kas sõita
autoga saare läänetippu majaka juurde ja sealt Kusti tallu lõunasöögile ...
... või matkata
Kadri juhatusel risti läbi saare ja sealt Kustile, kokku umbes viis
kilomeetrit. Kuna eelmisel reisil käisime just majaka juures, siis otsustan
teise võimaluse kasuks.
”Automatkajate”
marsruut on sellelt teabepunkti seinal näha kaardilt paremini adutav kui
jalameeste kulgemistee.
Veel Vikipeediast:
17. sajandil oli
praeguse Vilsandi asemel kaks saart: Suur-Vilsandi (rootsi Stora Filsand) ja
Väike-Vilsandi (Lilla Filsand).
Vilsandi on
asustanud 18. sajandil saarlased, kes saadeti sinna mõisamaid valvama. 1809.
aastal on märgitud Vilsandil neli talu ja üheksa kalurihütti. Vanim põline
eesti perekond on ilmselt 1796. aastal Karala mõisast Laido nimelisele kohale saadetud
inimesed, kes 1826. aastast kannavad perenime Mender (hüütud ka Mänder). 1860.
aastal elas aga juba saarel 18 peret.
1809. aastal
ehitati saarele tuletorn.
1927. aastal
avati Vilsandi muuseum ja 1937 turistidekodu.
1942 tegi saksa
"Reichsstelle für Naturschutz" kaastööline, referent Ida-Alade kohta
ja tuntud loomade ja lindude filmija dr. Ecke Vilsandis värvifilmi lindudest ja
Vilsandist.
Selle viida juurest
pöörame kadakatevahelisele rajakesele. Ees ootab üllatavalt vaheldusrikas
maastik.
Oh mis tore
kohtumine! Viljandis möödunud lapsepõlveajast nii armsaid ja harjumus-
päraseid pääsusilmi
näen nüüd õige harva.
Matka alguse
tüüpmaastik.
Loopealsete
tavataimel koldrohul võivad õied olla mitut värvi.
Praegu üldse mitte
haruldane kadakate värvitoon.
Hallkäpp on üks neid väheseid orhideesid, kelle ma
kindlalt ära tunnen.
Jõuame lambamaale.
Sellel samblikul,
kes meenutab kivil lösutavaid hiirekesi, polevatki eestikeelset nime.
Oleme jõudnud Tolli
talu maadele. Maja kuulub selle rajaja Jaen Teäri Rootsis elavale eakale
pojapojale Jaanile ning rentnikud peavad siin turismitalu. Kadri küsib eesõuel
head ilma nautivatelt välismaalastelt luba aiaservast läbi minna, ...
... juhatab meid
maja nurga taha ning räägib seal pikalt ja põhjalikult selle maja ehitajast,
omaaegsest suurimast Saaremaa laevaomanikust, metskapten Jaen Teärist
(1854–1925). Kihelkonnast pärit, aga juba poisikesena Vilsandile kolinud
noormees oli päästejaama aerumees, hiljem tuletorni teenistuses. 18-aastasena
kosis rikka Hollandi kapteni lese; kui see uppus, siis taas jõuka kaupmehe
tütre. Viimasele polnud meeldinud vana maja ja Jaen ehitaski uue. Peresse
sündis 11 last; majapidamine oli suur: 20 hoonet. Peremees olnud väga
uuendusmeelne, võttes näiteks kasutusele rehepeksumasina ja tuuleturbiini.
Asutas laevaehitusfirma, kus ehitati kokku 36 laeva. Ise olnud ta lausa 42
laeva omanik.
Hästi on tuntud
Teäride Papissaare laevaehitusplatsil 1926. aastal valminud kolmemastiline
barkantiin, mis sai äsja ootamatult surnud Jaen Teäri nime. Laev uppus 1945.
aasta lõpus rasketes jääoludes Tallinna lahel.
Tolli talu oli
Teäride käes 1944. aastani, siis läks Vene sõjaväele. Väeosa viidi pärast kahe
tapetuga tulevahetust – joominguaegne tüli, põhjuseks ikka naine ... – 1969.
aastal saarelt ära Kihelkonnale ning uhke elumaja degradeeriti kolhoosi
hobusetalliks ja sigalaks. Hiljem jäi lihtsalt ripakile, lõpuks anti
looduskaitse käsutusse. Kadri kinnitab, et lõi ise mituteist aastat kaitseala
keskuseks saanud maja taastamisel kaasa. 1993. aastal said Teärid valduse taas
endale. Tuleb meelde: Jaan Teär tõi siia ka jaanalinnud. Saare rõske kliima
suurtele lindudele siiski ei sobinud.
... nende tegelaste
vahelt.
Nojah, küllap
tuleks tõesti alati täpselt luba küsida, kui teise õuele tuled. Samas on üsna
näotu korraldada selline sõnelus hulga võõraste juuresolekul. Aga eks see ole
teada asi, et suhted nii maaomanike kui ka maakasutajate vahel on Vilsandil
kohati üsna pingelised. Tihti on selle kõige taga aastatega kogunenud vimm;
haruldased pole juhud, kui tüli tagamaad jäävad Vilsandilt üpris kaugele.
Maaomanike olevat Vilsandil kokku 130.
Täitsa eri karva,
aga vist ema ja laps?
Mõnus saaremaastik.
Järgmisest
majapidamisest läheme aupakliku kaarega mööda: siin elab perekond Tätte.
Siis veel lõiguke metsa
– jälle on rohkesti pruune okkaid – ...
... ja olemegi mere
ääres.
Rannik on siin väga
eriline: kallakil plaadid ...
... karristunud
pinnaga.
On need kivid kõik
tekkinud korallidest, see jääb mul seegi kord üsna segaseks.
Aga huvitava kujuga
vorme on siin küll.
Paar taimenäidet
ka: looduskaitsealune merikapsas ja ...
... rannikas.
Silm ja fotokas
kõike nähtavat nägema ei küüni. Aga binokkel toob esile näiteks Harilaiu ja
Kiipsaare majaka ...
... ning maaribal
tiibu kuivatavad kormoranid.
Meenekivid
korjatud, jääb hetk aega jalgu puhata, ...
... siis aga jälle
teele.
Veel üks põnev
kivi.
Siis on raja servas
sademekogujad.
See on Vilsandi
kompleksseireala ...
... ja ühtlasi
reservaat, kus tõesti jääb kõik maha, mis kukub. Tundub, et see talv on puid
päris põhjalikult tuuseldanud ja räsinud.
Selle lagendiku
kohta ütleb Kadri, et siin olnud Kopli talu, kus elanud Aleksander Suuman.
Rähni peitlitööpuu.
Verev kurereha.
Kuutõverohi.
Saabki meie
ennelõunane matk otsa: ...
... oleme jõudnud Kullaperede
juurde Kustile, kunagisse kipri tallu.
Veidi on mahti
ringi vaadata, ...
... näiteks uurida
perenaise kivikollektsiooni.
Lõuna söödud, läheme 14.20 taas liikuma ja tõuseme „mäkke“, saare keskharjale. Siit avanev vaade on kenasti avar.
... sees aga
Vilsandi muuseum, ...
... ning materjalid meestest, kelle nimed on välisseina tahvlitel. Leo Aumehe poeg Andrus, muuseumi hooldaja, on ka ise kohal.
Olemegi taas
sadamas, kell hakkab saama 15. Lambad on rannaniidu üsna siledaks püganud.
Meri aurab,
veepinna kohale tekib kerge udu.
Enne ärasõitu on vaja üles otsida üks mälestuskivi, millest naised saarel rääkisid, aga mida mina polnud hommikul märganud.
Ja veel üks kehvake lillepilt. Kadri seletas nimelt saarel, et külmamailase rahvalik nimi olevat „meeste truudus“: ilusate siniste silmadega, aga pudeneb esimese puute peale...
Taas rapume munakiviteel Kihelkonna poole. Mihkli kiriku 61 meetrit kõrge torn on ikka olnud tähtis maamärk.
Kauplen Urvelt välja väikese pildistuspeatuse. Siingi tegime omaaegse kinokroonika jaoks intervjuu. Kirik oli siis remondis – ja nagu sisenedes näen, on remont ka praegu (loodetavasti mitte see sama, vaid juba uus remont!).
Kihelkonna
peaingel Miikaelile pühendatud kirik kuulub vanimate Saaremaa pühakodade hulka,
kuid oli erandlikult juba algselt kavandatud pikihoonega võrdselt laia
läänetorniga. Siiski, algse tornivõlviku ette ehitati see kõrge ja
sale-sihvakas uusgooti kiivriga torn, mis täitnud ühtlasi ka tuletorni
ülesandeid, valmis alles 1891. aastal
Kahe võlvikuga
ühelöövilisest pikihoonest koosnev algkirik, millele kaaravaga liitub
tornivõlvik läänes ja pikihoonest kitsam nelinurkne kooriruum idas, sai valmis
Saare-Lääne piiskopi ja ordu ühisettevõtmisena (mõlemil oli kiriku üle
patronaadiõigus) arvatavasti 13. sajandi II poole keskel, peale 1260–1261.
aasta saarlaste ülestõusu.
Seejuures kooriruum, kui kiriku vanim osa, võis valmis ehitatud olla juba enne 1254. Kihelkonna kirikuehitajad jõudsid Saaremaale ilmselt Vestfaalist /../. Läänetorni algset ehituskava seostatakse sõjalist huvi omava orduga, kes oma plaanidest aga oli sunnitud loobuma peale seda, kui piiskop pooleliolevast ehitusest lahti ütles, võimalik et vastutasuks torni ehitamata jätmist nõudes.
Kirikust jupike maad eemal seisev kellatorn ehitati 1638. aastal. Kellad paiknesid selles kuni läänetorni ehitamiseni 19. sajandi lõpul. Kellatorn on ainulaadne kogu Baltikumis, kuna on vanim säilinud kirikust eraldiseisev kellatorn. Pärast restaureerimist 2009. aastal kostab sealt taas kellahelin (Vikipeedia).
15.50 oleme taas teel; minna on alla 30
kilomeetri. Minekuga on nii suur valu, et keegi isegi ei reageeri Urve
ettepanekule põigata Mihkli talumuuseumisse. Kuressaares on täna Saaremaa 50.
laulupidu; kell 17 algavat rongkäik ja seda tahetakse näha.
16.15 paiku oleme linnas, bussile valitakse
peatuskoht üsna lossi lähedal, Veski ja Abaja tänava nurgal.
Kõnnime sealt mööda linnapargi serva kesklinna poole ja mina ei saa kuursaali nähes muidugi jätta parki põikamata ja fotot klõpsamata.
Ravimuda
kasutuselevõtmine ja Kuressaare kujundamine kuurortlinnaks 19. sajandi II
poolel tekitas vajaduse parandada siinseid puhketingimusi.
Linnapea Hugo
von der Borgi initsiatiivil rajati 1861. a. endise kalmistu kohale park. Seda
sündmust tähistab samas asuv tagasihoidlik põllukividest mälestusmärk.
Kuursaali
rajamise idee autoriks peetakse kohalikku apteekrit R. Fliessi /../. Projekt
telliti Kuressaare arhitektilt C. Lorenzonilt. Ehitamisega alustati 1888. a.
kevadel.
/../ Hoone avati
pidulikult 11.(23) juunil 1889. a. Keskosas, nn. valges saalis oli restoran,
paremas tiivas suveteater, vasakus tiivas köögiplokk ja kabinetid.
/../ Esimese
Maailmasõja ajal, 1928. a., oli siin sakslaste poolt ehitatud kitsarööpmelise
raudtee jaamahoone, pärast sõda sai Kuursaal tagasi oma endised funktsioonid.
/../
Teise
maailmasõja ajal ja järel kasutati kuursaali peamiselt laoruumidena, vasaku
tiiva alumist korrust korteritena, teist korrust alates 1970. aastast turistide
majutamiseks.
Hoone lagunes
pikkamööda, toimus mitu põlengut, kuid linnaelanikud ei matnud kunagi maha
mõtet Kuursaali restaureerimise vajalikkusest. Mõte sai teoks 1980. aastate II
poolel, koos pargi vanema osa rekonstrueerimisega. Rekonstrueerimisprojekti
autorid on arhitektid M. Tääker ja A. Buldas, tööde teostaja Saaremaa
restaureerimisvalitsus.
Kuursaal avati
9. juulil 1988. a. Siin on hubased einestamiskohad, toimuvad kammermuusika-,
salongi- ja luuleõhtud, on võimalik pidulikult tähistada sündmusi ja tähtpäevi,
korraldada vastuvõtte.
1989. a. anti
Kuursaalile Eesti NSV 1988. a. parima ehitise nimetus.
Kuursaali vastas
seisab kõlakoda, kus on taaselustatud suveõhtused muusika- ja
kultuuriprogrammid.
Jõuan Raekoja platsile parajasti selleks ajaks, kui käivad muusika- ja tantsuprogrammi viimased numbrid.
Sellelt pildilt leian ühe ammuse tuttava: blond pealtvaatajatele naeratav proua on Kuressaare hariduse ja kultuuri abilinnapea, kunagi ajakirja Eesti Loodus toimetuses töötanud Tiina Talvi.
Vähemalt esialgu
otsustan laulupeole mitte minna, vaid käia sissejuhatuseks ära seal, kus
üleeile käimata jäi: Siioni kiriku juures. Linn jääb inimestest üsna tühjaks,
isegi muidu kõikjal kuulda soomlased on nähtavasti lossi juurde
laulupeoplatsile suundunud. Teen muidugi ka mõne pildi, näiteks 1733. aastal
ehitatud ja pärast põlengut 1836 ümber ehitatud Laurentiuse kirikust.
Siis jääb pildile teatrimaja, mille juures, nagu eelmises postituses öeldud, küsitlesin kunagi kinokaamera ees Lea Kuldseppa.
http://www.teater.ee/teater_eestis/teatrid/Kuressaare_Linnateater.theatre_id-37:
Poolkutseline Kuressaare Teater sai 1935. aastal alguse Kuressaare Eesti
Seltsi (1886–1940) näiteringist. Aastatel 1940–1951 tegutses kutseline
Kuressaare Teater. Seejärel asus teatrimajas kuni 1967. aastani rajooni
kultuurimaja, mis võttis oma hõlma alla ka 1963 asutatud Saaremaa Rahvateatri.
/../ Teatrimaja
ärkas uuele elule 1990. aastate algul, mil Saaremaa kultuuriinimesed võtsid
uuesti üles teatriringkonnas juba eelmisel kümnendil tekkinud esialgu
utoopilisena tundunud mõtte teatrimaja taastamisest. 1998. aastal taasasutati
Kuressaare Linnateater ja järgmisel aastal toimus esimene esietendus. Teatri
juht on Piret Rauk. Nagu nimigi ütleb, on Kuressaare Linnateatri puhul tegemist
munitsipaalteatriga.
kirikuhoone valmis
1993.
Pildistuskõnni aegu
teen paar tähtsat tegu veel, näiteks hangin R-kioskist postkaarte ja -marke
ning saadan paar traditsioonilist reisipostkaarti. Kohe tuleb meelde, et mais
sai pärast täiesti pööraseid pingutusi Gruusias marke (ja postkontorit) leida
arutatud, et ei tea midagi, kas see Eestiski väga lihtne on. Kuressaares,
selgub, on küll!
Kesklinnas tagasi, ostan Rae toidupoest veidi nosimist ja konsumeerin selle poe juurest linnavalituse majani kulgeva jalakäijate tänava ääres, kultuurikeskuse ja raamatukogu ees pingil.
Siis otsustan lõpuks ikka ka lossi juurde kulgeda: oleks veider käia Kuressaares nende kõige tähtsamat ehitist vaatamata-pildistamata, olgu seal siis pealegi käsil ikka veel kestev noorenduskuur.
http://www.histrodamus.ee/?event=Show_event&event_id=3506&layer=218#3506:
Kuressaare piiskopilinnus, mis on Liivimaa ainsaks enam-vähem täielikult
säilinud konventlinnuseks (nelinurkse plaaniga linnus sisehooviga, mille
ruumide asetsemine meenutas kloostrikonventi), oli üheks Saare-Lääne piiskopi
residentsiks, mida nad tihti eelistasid Haapsalule.
Linnuse
ehitamise täpne aeg ei ole teada, esmakordselt on teda mainitud alles 1381.
aastal. On oletatud, et ta oli ehitatud pärast Jüriöö ülestõusu, kuid ka seda,
et mingisugusel kujul võis see olemas olla juba alates 1260. aastatest.
Tõenäoliselt 15.
sajandil kindlustati linnust tugevamalt: senisele konvendihoonele lisati tugev
välismüür, kuhu rajati ka suurtükitornid. Linnuse kindlustamine jätkus ka
edaspidi, sealhulgas isegi pärast Liivi sõda, kui taanlased asusid sinna rajama
bastione. 1645. aasta järel, kui linnus rootslaste kätte läks, jätkasid ka
nemad kindlustustöid.
Põhjasõjas
pääses Kuressaare küll sõjapurustustest, kuid Peeter I korraldusel õhiti 1711.
aastal suur osa selle kindlustustest, et läänest tulev vastane ei saaks seda
enda kätte haarata. 19. sajandil sai aga sõjaliste kindlustuste nimekirjast
kustutatud linnusest Saaremaa
rüütelkonna peahoone, mistõttu see säilitas suhteliselt hea seisundi. 1980.
aastatel renoveeriti linnust põhjalikult ning praegu asub seal Saaremaa Muuseum.
Kuressaare piiskopilinnus on kõige terviklikumalt säilinud Eesti keskaegne
linnus.
Jõuan peole kella 19 paiku ja jõuan ka naiivselt mõelda, et ehk peaaegu poolajani jõudnud ürituse eest enam raha ei küsita. Aga võta näpust; mööda seda tunnelit kõndides jõuan igatahes mõelda, et ehk võinuksin viis eurot ka kuidagi teisiti kulutada...
Rahvast on rohkesti; paraku on kohe pealtvaatajate taha seatud ka müügiletid ja teisele poole platsi on tükk tegemist jõuda. Laulavad parajasti neiud ja kogu nende esituse aja arutlen järjekordselt Eesti laulupidude kummalise suundumuse üle: no pole sellised laulud, mida kuulata tahaksin, ammugi mitte kaasa ümiseda.
Jälgin melu mõnda aega vallilt; jõuan ära kuulata ühe pole-väga-vigagi-instrumentaal-
pala ning sellele järgneva meeste laulu saatel lähen üsna rõõmsaks, nii et Lätte Kuldrannakest laulangi omasoodu kaasa.
Jalad hakkavad juba
tasapisi jonnima: et aitab tänaseks küll. Enne tuleb paraku veel üks pisimure
murda; laulupeoplatsil millegipärast vastavat kohta ega isegi viita selle
juurde silma ei hakanud. Vantsin siis mööda Kitsast tänavat üleeilsest tuttava
parklapaleeni, aga see on paraku suletud. Nojah, pole parata: tuleb minna
ebakorrektsele leevendusteele. Teen veel ka veevarumistiiru juba tuttavasse Rae
toidupoodi ja ikkagi olen juba 20.20 bussi juures – 40 minutit varem kui vaja.
... ja päris kogemata satun ka Tauno Kangro 2002. aastal tehtud kuju Suur Tõll ja Piret said suure kalasaagi juurde, täitsa naljakas!
20.05 saame
sõitu, 20.15 oleme taas öömajapaigas Tahulas.
Juhtusin googeldama. Kadrile ka teadmiseks, et Võiküla munakivitee on 4km pikk - Papissaare tee on kilomeetri jagu lühem. http://goo.gl/maps/v5Gaq
ReplyDeleteKena blogi&pildid :)