Nüüd tuleb
päevaraamatusse kirja panna küll üks tõeline (aja)säästuaja peatükk, sest juba
on juuni, aga mina pole maikuu kohta siia kriipsugi tõmmanud. Põhjus on lihtne:
oli äärmiselt tegevusrohke ja pingeline kuu. Mis teiselt poolt tähendab ka
seda, et kirjutada oleks tegelikult päris paljust. Eks ma vast võtagi mõne tüki
sest kuust hiljem eraldi ja põhjalikumalt ette, praegu püüan tõesti teha ühe
kiire läbiratsutuse.
Esmalt ilmast,
mis oli lehekuulgi üpris heitlik, ja loodusest, põhiliselt taas
linnaloodusest, mis jõudis kõndida läbi õrnrohelise leheaja suurde
õitekirevusse. Mõnigi armastatud õitseja on Lõuna-Eestis juba õisi viljadeks
kasvatama hakanud, mõnelgi hakkab see aeg kohe kätte jõudma.
Kuu algab kenasti päikesepais-
teliselt, aga
põhjakaaretuul on vinge ja termomeeter venitab end vaevu 15 pügalani. Seda on 1.
mail näha ka inimeste riietusest: kes on ennast päikesepeibutuse ajel
T-särgi ja põlvpükste väel karastuma pannud, kellel veel vaata et talvejope
üll.
Minu kaks
igakevadist püsimodelli on 1. mail sellised: hobukastan...
... ja kask,
mõlemad paarsada sammu mu kodust.
2. maiks on kastan tublisti edenenud.
3. mail teen mõne pildi Ülemistel, Tallinna
lennujaama lähistel. Neilt on näha, et põhjas on lehed palju tillemad kui
Tartus. Tartust lahkudes jõuan bussiaknast märgata, et vahtrad on õide
puhkenud, aga pilti mul sellest pole. Ilm on ikka samamoodi jahedapoolne nagu
ka eelmistel päevadel. Ja Kuivajõgi Harjumaal on nüüd jälle kuiv.
Õhtul lendan
Brüsselisse, tagasi Tartus olen taas ööl vastu 9. maid. Tartus olevat neil
päevil kuni mõneteist soojakraadi, aegajalt sadavat. Brüsseli ilm on sellest
pigem jahedam ja sajusem.
9. mai: selge ja kuiv ilm, päeva peale läheb üsna
soojaks, nii et ma ei oskagi öelda, kumb sel pildil näha kontrastsetest
riidevalikutest läheb paremini märki.
Teen pärast mitut
äraoldud päeva rea klõpse puudest. Kask on peaaegu täies lehes ...
... ja hobukastan
valmistub õitsema.
Vaher püsib
õitepitsis, ....
... pärn näitab
mõnusaid, nagu veidi kleepuvaid lehti, ...
... aga puude
iludusvõistluse esikoha annan täna hoopis lehisele.
Botaanikaaed
uhkeldab tulpidega. Selle sordi nimi on Johann Strauss.
10. mail on soe: üle 20 kraadi, ent üsna
tuuline. 11. mail läheb tublisti jahedamaks ja sajab päris
vägevasti vihma. Lõunakaaretuul küündivat rannikul 15 meetrini sekundis.
Aga Tartus hakkavad just sel päeval õitsema toomingad. Õhtuses
vihmahämaruses saan teha mõned üsna hädised pildid.
12. mail sajab aegajalt siin-seal vihma ja tuul
on veel tugevam kui eile. Isegi Annelinnas on see mu kodutänava kaskedest
hästi näha.
Toomingast saan
hommikul ka väheke kobedamaid pilte kui eile.
Märkan selle
aasta minu jaoks esimest õit ka hobukastanil (kui Belgias nähtuid mitte
arvestada), ...
... hommiku
suurim üllataja Annelinnas on aga lõosilmade kõrval õitsev metsmaasikas.
Õhtul sõidan
bussiga Viljandisse ja sealt viiakse mind autoga Heimtalisse. Ilm on
jätkuvalt tuuline, aegajalt sajab vihma ja hilisõhtul on õues ehk vaid paar
kraadi sooja.
Ka 13. mai
hommikul Viljandis lööb õue astudes vastu jäine õhk. Sõidan Tartusse
tagasi; päeva jooksul läheb mõneti soojemaks.
14. mai on hommikul samuti õige jahe, päeval
päikese mõjul hoopis soojem. Ilm on ilus ja sirelid on kangesti seda nägu, et
tahaksid õiepungad avada.
Satun pildistama
ka uhkes ehtes kirsipuud ...
... ja suurte
õiepungadega kollast hobukastanit.
Otse
toimetusemaja kõrval, legendaarse Veski villa krundil jahmatab mind sel ilusal
hommikul innukas raie. Alati on masendav, kui suuri puid maha võetakse,
...
... aga siin on
nende hulgas õitsvad vahtrad, pealegi võib arvata, et neil puudel pesitsevad
linnud. Igatahes ei saa ma teisiti, kui ajan telefonis ligi kolmveerand tundi
juttu keskkonnainspektsiooni, keskkonnaameti ja linnavalitsuse ametnikega –
ning saan teada, et kõik on seaduslik, ...
... mis siis, et
vähemalt osa maha raiutud vahtraid on puruterved. Eraomand ju!
15.–17. mail päevane temparatuur aina kasvab,
hiljem loen EMHI kodulehelt, et Narva-Jõesuu mõõdetud lausa 26,4°. 15.
on kuiv, 16. sajab veidi ja on äikest, 17. tuleb õhtul kõva sadu, samuti ööl
vastu 18.
Taas õisi ja
puhkemisvalmis õiepungi kodutänavast: sirel, ...
... õunapuu ...
... ja kastan 16.
mail.
17. mai: kui eile
oli mu „modellkastan“ veel vaid osalt õites, siis nüüd on küll kõik küünlad
süüdatud.
18. mail õitseb Baeri maja ees vägevalt tamm.
Sooja on pärast eilset ja üleeilset äikest jälle tublisti vähem: vaid paar
pügalat üle kümne.
Õhtul sõidan Aegviitu
ja olen öö seal. Õhtuhämaruses üritan pildistada kreegipuid. Õues on
õhtul 10 ja hommikul 4 kraadi, toas mitte just kuigi palju üle kümne, nii öö on
paras külmetamine, ehkki kahe paksu teki all.
19. mai hommikul sõidan Tallinna ja sealt
edasi Vooremaale; õhtul tulen Jõgevalt bussiga Tartusse mööda päris
jubedat, remondis Piibe maanteed tagasi. Ilm on terve päeva väga ilus ja üsna
soe. Foto on siin teadagi Laiuse voorelt.
20. mai hommik on pilvisevõitu, aga üpris soe.
Keskpäeval sõidan linna ja kõnnin Annelinna tagasi. Üle mitme aja pildistan
ilmasamba veeseisu: 171 cm. Käepärast on ka 2. ja 31. mai näitajad:
vastavalt 202 ja 151 cm.
Läheb aina
soojemaks.
Emajõel liigub
mitut mõõtu laevukesi.
Ei väsi
imestamast inimeste üle, kes kohe kuidagi ei suuda rahulikult õitsvast sirelist
mööda kõndida, vaid peavad sealt ikka suure puhma kaasa murdma.
Aga sirelid on
uhked tõesti.
Sellele pildile
jäävad vaid jalgupidi Anne kanalis solberdajad, tegelikult näen ära ka ühe
hoogsalt konna ujuva koguka härra. Veesoojasilti veel väljas ei märka olevat.
Veel
möödakõnnilt: punane tamm.
21.mai. Mu köögiakna alused viirpuud näevad
päikest vaid õhtuti ning lähevad lehte ja õide liigikaaslaseist hiljem. Nüüd on
nad ometi valgeks tõmbunud.
Sõidan Tallinna
ja kella 10.10 paiku linnapiiril ei usu oma silmi: tabloo näitab +23°!
Väga ilus ilm
jääb kestma terveks päevaks. Kulgeme Tallinnast Lohusallu, Pakri poolsaarele
ja Paldiski Põhjasadamasse ning õhtuks Pedase puhkekeskusesse
Harjumaal. Seal käime nautimas loojangujärge, mille võlust ülirohked ja -ägedad
sääsed küll tubli tüki ära hammustavad, õigemini imevad.
Samamoodi ilus –
ja sama sääserohke on Pedasel ka hommik. Ja luigerohke: loendan Kurkse
väina väikeses lõigus asjatamas lausa 35 uhket lindu.
Päeva jooksul
läheb küll üpris tuuliseks; see annab eriti tunda merel – pärast seda, kui
oleme Tallinna tagasi jõudnud.
23.–25. mai on üsna sarnase ilmaga: päikselised, aga
jaheda tuulega. 23.-st siia üks kollane hobukastan ...
... ja 24.-st
sirel.
26. mail sajab aeg-ajalt hoovihma. Sama lubatakse
ka järgmiseks päevaks ja see teeb mind veidi murelikuks, sest ees on jälle
Vooremaa ekskursioon. Nii et õhtul lähen taas Aegviitu stardipositsioonile – ja
tuleb jälle üks paras külmetamine...
Aga ehkki 27.
mai on küll suhteliselt pilvine (foto on tehtud jälle Laiuse mäelt), jääb
vihm vähemalt neis paigus, kus mina viibin, sadamata.
Õhtul on pilved
heledamad (pilt bussiaknast, teekonnal Jõgevalt Tartusse).
28. mail on hommikul kena ilm ja ma põikan teel
tööle üle mitme aja kiirelt läbi botaanikaaiast. Ikka on siin näha
koolilapsi.
Piltidele püütud
taimedest meeldivad mulle kõige rohkem laugud ...
... ja kirev
leeklillepeenar.
Kuidagi ei saa
sel päeval jätta pildistamata ka ei üht ...
... ega teist
karva sireleid.
Kuu kolm viimast
päeva on aina jahedamad: 31. mail kell 16 näitab mu kodu lähedal tabloo
veel vaid 11°... Kõigil kolmel päeval sajab ka aegajalt ja kohati vihma, ööl
vastu kolmapäeva (30.05) on vihma klobin vastu aknalauda nii kõva, et segab
magamast. Pilt on klõpsatud 31. mai hommikul veidi parema ilmaga – minu sel
aastal vist üks kõige rohkem pildistatud vaateid.
EMHI kodulehelt (http://www.emhi.ee/?ide=6,530) on
maikuu kohta lugeda, et „Eesti keskmine õhutemperatuur oli 11,0 °C (paljuaastane
keskmine 10,1 °C). Õhutemperatuuri maksimumiks registreeriti 26,4 °C (17. mai,
Narva-Jõesuu) ning miinimumiks –4,0°C (4. mai, Jõhvi). Eesti keskmine sajuhulk
oli 61 mm (paljuaastane keskmine 41 mm). Maksimaalseks ööpäevaseks sademete
hulgaks mõõdeti 43 mm (30. mai, Ruhnu).
Eesti keskmisena
oli päikesepaistet 304 tundi (paljuaastane keskmine 274 tundi).“
Mõnda
suurematest ja väiksematest lehekuu tegudest ja sündmustest:
1. mail ei ole aega tudengite paadirallit
vaatama jääda, klõpsan selle eel vaid mõne pildi.
3.–5. mail teen selle aasta teise välisreisi.
Põhiliselt olen poja juures Brüsselis, aga veedan pool päeva ka Gentis
ja Amsterdamis ning koos pojaga käime Dinantis, väga vahvas
Valloonia linnakeses Meuse’i (Maasi) jõe ääres, kuhu me enne polnud kumbki
sattunud. Fotol on näha mitu Dinanti põhilist vaatamisväärsust: tsitadell 100
meetri kõrgusel kaljul, Jumalaema kirik ja jõgi, millest üle viival sillal on
Dinantis sündinud Adolphe Saxi auks hulk kirevaid hiigelsaksofone. Loodetavasti
jõuan millalgi selle reisi päeviku ka siia blogisse postitada.
9. mail saan osa lausa kahest sünnipäevast.
Ennelõunal käime toimetuse rahvaga tagant järele õnne soovimas kolleeg Annile,
kel hällipäev tegelikult juba 21. aprillil, ...
... pärastlõunal
õnnitlevad töökaaslased aga abikaasa Erikat tema „poolümmargusel“ sünnipäeval.
Ma vist ei eksi, kui arvan, et suurim kingitus on sünnipäevalapsele see, et
tema jaoks täiesti ootamatult jõuavad kohale ka mõlemad pojad, noorem
Tallinnast, vanem Brüsselist. Tartlasest tütar niikuinii.
Ilusal õhtul
teeme tütre eestvõttel ja roolikeeramisel sõidu Valgamaale Harimäele ning
vaatame seal „pilvepiirilt alla“.
12. mai õhtul jõuan Viljandi kaudu Heimtalisse,
23. roheliste rattaretke laagrisse. Seekordse retke teema on „Kuidas elad,
Mulgimaa?”. Juba mitmendat korda järjest ei soosi ilm retkelisi; ju peaksid
korraldajad edaspidi taevaseid jõude paremini moosima.
Ilm on koguni nii
halb, et mõnigi muidu õue planeeritud üritus peab kolima tuppa, väga kenasti
korda tehtud Heimtali mõisa peahoonesse ehk kohalikku põhikooli. See on nii
uhke, et ringi saab liikuda vaid sokkis või sinistes sussides.
Minu kutsus aga
kohale kolleeg Helen, Loodusesõbra peatoimetaja, et ma juhiksin saalitäie külma
käest peitu pugenud rattaliste ees diskussiooni „Kui palju sööme eestimaist
toitu?”.
Pean ausalt
tunnistama, et ega ma kangete jutumeeste (vasakult) põllumajandus-kaubanduskoja
juhataja Roomet Sõrmuse, puuviljateadlase Toivo Univeri,
õunakasvataja Kalmer Kasvandi ja põllumajandus-
ministri Helir-Valdor
Seederi kõnerööpaid kuigivõrd seada ei suuda, aga tegu saab siiski tehtud.
(Need kaks pilti sain Heiko Kruusilt).
Tartust lahkudes
oli mul veel plaan järgmisel päeval retkelistega veidi kaasa liikuda (muidugi
kellegi autos, mitte rattaga!), aga kui näen, kui kehv on ilm, ja kui selgub,
et mind viiakse Viljandisse öömajale, siis veenan ennast, et Tartus on liiga
palju tööd ootamas (mis on kahtlemata ka täiesti tõsi!). 13. mai hommik on
ilus, aga kui Viljandi Kaare külalistemajast õue astun, lööb vastu
üpriski jäine hingus. 10.25 olen taas Tartus.
Nagu eespool
kirjas, sõidan 18. mai õhtul Aegviitu. Ma polnud rongiga
Eestis juba tükk aega reisinud. Natuke on isegi naljakas mõelda, et 80-ndate
lõpus ja 90-ndate alguses, kui raadios töötades tuli küllalt sageli Tallinnas
käia, ei tulnud mulle pähegi bussiga sõita – ikka ainult rongiga. Geniaalse
majandusministri Toivo Jürgensoni ajastu, mil rongid seisma pandi ja lumele
kruusa vedades busside jaoks teid rajati, muutis mu reisimisharjumusi nii
kardinaalselt, et Tartu–Tallinna rongi olemasolugi tuleb harva meelde. See, et
Tartu jaamahoone on endiselt pooleli, pole muidugi mingi üllatus. Küll on
üllatus see, et perroon näeb suhteliselt viisakas välja, ehkki reisijatele pole
seal just kuigi palju mõeldud.
Aga Aegviitu ja
sealt hommikul Tallinna lähen ma selleks, et viia rühm Tallinna tehnikaülikooli
töötajaid Raereiside sõidule Põhja-Vooremaal. Marsruut on vist natuke
minu kunagisest kavast inspireeritud, aga rohkem ikka büroo kokku pandud. Ja
mina olen reisisaatja (pagan, selle sõna on Tallinna linnavalitsus ära
lörtsinud!) rollis kaasas ja juba paar päeva olnud natuke murelik: ikkagi
esimene sõit sel marsruudil.
Pildil oleva rohevindi
võtsin üles tehnikaülikooli peahoone ees; istus teine sealsel kivist hiigellinnul.
Ju tundis sugulust.
Sõit läheb minu
meelest siiski kenasti korda. Büroost kuulen küll paari päeva pärast, et oli
olnud ka pretensioone, aga need kannan pigem inimeste natuke liiga suure
nõudlikkuse arvele. SEBE bussijuhi Tiiduga klapib koostöö kenasti, büroo on
kellaajad ilusasti kokku leppinud ja kõik kokkulepped kohalike abilistega
kehtivad. Esimene peatus on Kärde rahumajakese juures, siis Laiuse
ordulinnuse varemetes, Laiuse Siniallikal ja Püha Jüri kiriku
juures. Käime veel Kuremaa tuulikus (fotol) ja lossis, sööme Kuremaa
külalistemaja kohvikus lõunat ja teeme laevasõidu järvel. Ning
lõpuks veedame nostalgilised poolteist tundi Palamusel. Mul on sama
sõitu sel suvel kolm korda veel ja ehk püüan millalgi sellest teekonnast ka
veidi lähemalt kirjutada.
17.25 astun
Jõgeval bussist maha ja ei taipa minna Tartu rongile, mis veel viimast nädalat
just sel kellaajal Jõgevalt lähtub. Selle asemel ootan veidi hiljem väljuvat
ning üsna pikaldaselt kulgevat bussi. Aga siiski olen 19. 30 paiku jälle kodus.
21.–22. mai liikumistee oli eespoole põgusalt kirjas,
nüüd siis mõni ka ikkagi põgus täiendus. Põhjus Tallinna sõita oli keskkonnaministeerium
korraldatud järjekordne ajakirjanike koolitus, seekord „Merekool“.
Jõuan varakult
pealinna, et käia Tiit Reiside büroos ja viia sinna passid Venemaa viisa jaoks.
Põikan ka Germalosse ja saan kinnituse, et Serbia-Montenegro-Bosnia-reis, mille
olen valinud, läheb augustis välja küll. Ja lõpuks teen vägeva lõunasöögi
Solarise Lidos, mis on nii varasel tunnil meeldivalt tühi.
Ikka jõuan
ministeeriumi juurde esimesena ja kaugelt liiga vara. Kasutan aega ka näiteks
selleks, et pildistada mulle lõpuks (vähemalt korraks!) meelde jäänud keerulise
nimega Püha Siimeoni ja naisprohvet Hanna kirikut.
Kell 13 läheb
sõiduks, esialgu õige lähedale: vastavatud Lennusadamasse. Bussis on
umbes poolteist tosinat ajakirjanikku + vist peaaegu täies koosseisus
ministeeriumi merekeskkonna osakond. Päeva jooksul liitub (ja kaob) teisigi
juturääkijaid.
Lennusadamas
juhatatakse meid esmalt päikese kätte rõdule, pakutakse rabarberijooki ja
peetakse tervitus- ja sissejuhatusjutte, mille peale mõnigi kolleeg, eriti Mati
Põlva Koidust, õige närviliseks muutub: tahaks ju hoopis muuseumisse sisse!
Aga meremuuseumi
direktorit Urmas Dresenit kuulatakse muidugi suure huviga.
Korraldajad
osutuvad siiski lahkeks: ajakaval lastakse kohe lõhki minna ning muuseumi
aardeid ja põnevat ehitust saame Urmas Dreseni juhatusel uurida terve tunni.
Muidugi on ka seda liiga vähe; kindlasti on vaja siia veel tulla.
Teel Lohusallu
võtab merekeskkonna osakonna nõunik Olev Luhtein ette merereostustõrje teema.
Mõnusas Lohusalu sadamas ...
... selgitab
sadamakapten Valdo Taumann, kuidas on see korraldatud edukas ja
külalislahkes väikesadamas.
Järgminegi jutt
algab jälle juba bussis ja jätkub Pakri tuletorni juures väikesel
vaateplatvormil, kus Pakri klint kui peopesal.
Ministeeriumi
keskkonna-
korralduse geoloogist nõunik Rein Raudsep teab täpselt,
millised kihid on Eesti aluspõhjas, mis poolsaare klindil nagu õppevahend
kenasti paljandunud.
Paldiski
Põhjasadamas võtab meid vastu soliidse oleku ja mõnusa jutuga sadamakapten Tiit
Nõu. Esmalt kutsub ta meid kontorisse, kus räägib koos kolleegidega sadama
töödest ja arengust.
Siis paneme selga
neoonvestid ja läheme kaile uurima siinse rahva valmisolekut merereostuse
tõrjeks (kõige ees on sel pildil Hillar Peets Pereraadiost, Ulvar Käärt
Eesti Päevalehest ja Külliki Rooväli TV3-st).
Sadamakapten
näitab ise ette, kuidas saab meres poomidega eraldatud naftalaiku skimmeriga
kokku korjata. Vasakus pildiservas jälgib kapteni toimetusi Olev Luhtein.
Üpris üksildases,
aga väga kena loodusega paigas asuv Pedase puhkekeskus on sedalaadi
koolituseks kui loodud (õhuvaate pildistan keskuse fuajee seinal olnud suurelt
fotolt).
Peale ametnike on
siia esinema kutsutud ka mereteadlased: õhtul Henn Ojaveer, hommikul Georg
Martin (fotol).
Pärast keskpäeva
oleme Tallinnas tagasi, jälle Lennusadama juures, et minna kuunarile
Kajsamoor. Paraku on sõiduks aega vaid tund, seepärast teeme ringi lahel
mootori, mitte purjede jõul. Norras ehitatud tüüpilise Põhjamere kaubalaeva
rohkem kui 70-aastasest seikluslikust ajaloost annab sõidu aegu ülevaate kapten
Herkki Haldre.
Kiikame ka mere
poolt Lennusadamat ja tema angaare, ...
... imetleme väga
suure maja mõõtu ristluslaevu ...
... ja lõpuks ka
tiibliugurite värvikat parve.
Kajsamoori pardal
ei jää kuulamata „Merekooli“ viimased ettekanded. Kuuleme ka
merekeskkonna osakonna juhataja Arvo Veskimetsa ülevaadet Tallinna lahe
keskkonnaseisundist ja tulekul olevaist uuringutest.
Mu esialgne plaan
on minna veel üht intervjuud tegema, aga lõpuks otsustan siiski esimesel
võimalusel Tartusse tagasi sõita.
24. mail käin
korra jälle Tallinnas: kohtumas teiste mitu aastat varjusurmas olnud vabahariduse
õpetajate seltsi (VHÕS) liikmetega. VHÕS saab tuleval aastal 20-seks,
sestap on viimane aeg reanimatsioon ette võtta. Mida ja kuidas, seda arutamegi
...
... ja paneme
nahka ka päevakohase tordi.
27. mail on mul saata Raereiside teine „Nostalgilise
Vooremaa“ sõit. Sõidan taas hommikul rongiga Aegviidust Tallinna ja põikan
jaamast linna minnes korraks läbi kaks päeva varem Tornide väljakul avatud IV
Tallinna rahvusvaheliselt lillefestivalilt. See tahab muidugi võimalikult
varsti hoopis korralikumat ja põhjalikumat kohalkäiku.
Läbi vanalinna
minnes ei jõua ära imestada, kui räpane on linn pühapäeva hommikul 7.40. Keegi
arvab pärast, et ehk tähistati öösel tormiliselt Ott Leplandi kuuendat kohta
Eurovisionil. Et kõikjal käib siiski ka usin koristus, ei hakka ma näidispilti
klõpsima. Küll teen paar pilti sel puhul, et Tallinnas on parajasti pooleli TREFF,
etenduskunstide festival.
Seekord moodustab
reisiseltskonna Päikese lasteaia rahvas ja nemad pärast reisi ei kaeba, vaid
kiidavad: nii bürood, mind kui ka bussijuht Peetrit. Peeter SEBE-st on väga
tore mees tõesti – nagu suurem jagu bussijuhte.
Marsruut on sama
nagu eelmisel korral, aga lisan soovijatele Laiuse õletoa. Kõik
huvilised, kes sinna sisse astuvad, jäävad väga rahule. Nii julgen seda
edaspidigi käsitööhuvilistele soovitada: üks euro piletiraha saab asja eest
kulutatud.
Teise reisipildi
panen siia Kuremaa lossist. Meile nii seal kui ka veskis seekord teejuhiks
olnud Jõgeva valla volikogu liige, sorava jutujooksuga Vahur Kukk näitab
eelmise riigikorra aegset reliikviat.
Õhtul tulen taas
liinibussiga Jõgevalt Tartusse. Eelmisel laupäeval veel sobinud rongi
väljumisaeg on tõstetud nüüd liiga varaseks. Jõgeva bussijaam on vist
linnakese vaata et kõige moodsama joonega maja. Mis mulle aga sugugi ei meeldi,
on see, et bussijaama välisuks on lukus, ehkki peaks olema pühapäeval kella
18-ni lahti. Nii osutub ainus mulle teada külmapealinna avalik kemps paraku
kättesaamatuks.
Kojusõit läheb
aegamisi ja kohati üsna kõva raputusega: pikk lõik Piibe maanteed on remondis.
Veel ühe
kiirpõike Tallinna teen 30. mail: et salvestada intervjuu Andrus
Mölderi, Horisondi lisana ilmunud raamatu „Riigita rahvad. Kaukaasi“ autoriga.
Aga taas sörgin
kiirelt läbi ka lillefestivalilt. See on nüüd juba üle nädala avatud,
ometi on üks aed, nagu pildil tagaplaanil näha, veel pooleli.
Kõige selle
kõrval saavad kuu jooksul tehtud ka kõik rutiinsed tööd: nupud Eesti
Loodusele ja Loodusesõbrale, järjekordne reisirosinalugu Elukirjale, kolm
saadet Kukule ja üks Uudistaja (ainult üks seetõttu, et läheme kolleeg Katrega
üle suvisele hõredamale ilmumisrežiimile). Ja üks päris suur ajavõtja ja
energiakulutaja on taastusravi Maarjamõisa polikliiniku basseinis energilise
füsioterapeut Liisi juhendusel. Kolmveerand tundi vältav rabelemine
võtab mind mõnigi kord üsna võhmale. Käin seal 15. maist alates kaks-kolm korda
nädalas kokku seitse korda; kaks käiku jääb veel ka juunisse.
Ahsoo, 23. mail
leian enda küljest selle aasta esimese puugi. Nii et nende ridade
kirjutamise aegu on jälle veidi ärev ooteaeg: kas läheb seegi kord õnneks või
...
Sellest, kui
palju näotuid skandaale ja skandaalikesi Eestis lehekuu jooksul juhtunud on, ei
hakka ma parem kirjutama.
No comments:
Post a Comment