Oi-oi-oi, kuidas
see reisipäeviku kirjutamine on veninud! Jälle tuli töösse mitu nädalat
sundpausi sisse: käisin operatsioonil ja sellest paranemine pole läinud sugugi
nii, nagu olen lootnud. Nüüd suudan siiski jälle natuke pikemalt arvuti taga
istuda ja jätkata.
Nüüd siis see ülejärgmine
osa käes ongi.
Gamlaræti sadama maabumis-
sillal näidatakse meile kätte need
mainitud kombinesoonid; asume ennast neisse pakendama.
Poeg Rein riietub keskendunult.
Ongi enamvähem korras,
...
... aga tasub ka vaadata,
kuidas kaaslased üht või teist rihma kinnitavad.
Keskne kubujuss sel fotol
olen mina ise.
Giid Ivi naeratus kinnitab, et ta on asjade kuluga igati
rahul.
Sadama-
taristu on üsna napi-
mõõtmeline.
Veel väheke sadama-
taristut
ning alla-
sõiduteed.
Ja siis paatidesse või
kuidas neid nooljaid laevukesi tuleks nimetada. Meie Reinuga ...
tagusesse
pinki; eespool oleks muidugi uhkemad vaated ka ettepoole, aga mis teha, kui
riidesse kohminine nii kaua aega võttis, et paremad kohad teistele läksid.
Maril on aparaat muidugi alati laskevalmis.
Olemegi kindlalt
kohtadel, ...
... sadamamees vaatab
üle, et kõik oleks ohutult korras.
Enne sõitu panen
hoolikalt kombinesooni taskusse valmis oma reisimärkmiku, fotokas on niikuinii
kaelas. Lähema kolme minuti jooksul ei tee ma aga ühtegi fotot ja märkmiku
olemasolu suudan terve sõidu jooksul hoopiski unustada. Lihtsalt tähelepanu
hõivab suuresti see, et suudaks ikka käepidemest kinni hoida ja ka paadijuhi
selgitusi kuulata. Aga jah, paraku ei kirjuta ma sõidu jooksul üles ühtegi
sõna.
Ja lõpuks, kui oleme juba
Kirkjubøuris maale jõudnud, tekitan ma oma märkmiku tõttu paraja segaduse ja
kõik peavad minu pärast ootama: unustan maabudes märkmiku üldse ära ja meelde
tuleb see mulle alles siis, kui olen kombinesooni seljast võtnud ja hunnikusse
visanud, nii et laevajuht otsib hulk aega – AGA
LEIAB ÜLES! Õnneks on kaaslased rahumeelsed ja mõistvad: märkmiku kaotus oleks
minu jaoks paras katastroof. Need blogipostitusedki jäänuksid ilmselt
kirjutamata...
Saarel on üks asula
ja see kannab saarega sama nime: ikka Hestur. Vahel öeldakse saare
nimeks ka Hestoy, taanipärane versioon on Hestø. Fääri keeles tähendab hestur
hobust, hestoy hobusesaart. Hestur kuulub alates 2005. aastast Tórshavni
omavalitsuse alla – selle poolt oli referendumil 88% saare elanikest –, aga on
üksiti nn välissaare (Útoyggjar) staatuses (ülejäänud välissaared on
Fugloy, Kalsoy, Koltur, Mykines, Skúvoy, Svínoy ja Stóra Dímun).
Enne, kui saarele
lähemale trügime, olgu siin ka üks kaart, mille leian saksakeelsest
Vikipeediast (allikas: Anker Eli Petersen – http://www.faroestamps.fo
/ Wikimedia).
Kaardilt saab kinnitust
see, mis näha ka viimaselt fotolt: et loodeots on hoopis kõrgem kui kagupool.
Sealse kaksiktipu kumbki kühm – Múlin ja Eggjarrók – kerkib lausa
421 meetrini. James Proctori reisijuhi kinnitusel olevat võimalik
mõlemale mäele ronida ja sealt avanevat suurepärased vaated. Nii nägevat ka üle
Kirkjubøuri ja Tórshavni eraldava mäeaheliku – kui muidugi juhtub olema selge ilm,
mida ei saa Fääridel just alati loota…
Kahe teise tipuga on
ilmselge, aga sugugi mitte haruldane vastuolu Vikipeedia teksti ja kaardi
vahel: esimese kinnitusel on saare keskel 296-meetrine Nakkur ja kagus
125-meetrine Álvastakkur, kaart näitab kõrgusi 298 ja 212 m. Kagupoole kasinama
kõrguse heastavad neli hõrnarikast järvekest, neist suurim kannab nime Fagradalsvatn
(„ilusa oru järv“), suuruselt teine järv on Hálsvatn. Järvede piirkonnas on
lubatud telkida.
Saare lõunaosa, Hælur,
on suhteliselt lausik maa, nii et see on ka saare lammaste põhiline
karjatusala: asula lähedal on lihtsalt liiga järsud nõlvad. Ja päris saare
lõunatipus on tuletorn.
Saare pikkus on umbes
viis ja laius üks kilomeeter, pindala 6,1 km2 ning mingi
mulle natuke hoomamatu fantaasia kinnitab, et saare kuju meenutavat hobust
(silmitsen hulk aega kaarti ja arvan lõpuks, et ehk siis hobuse pead: et kagus
on mokad?!).
Liigume tasasemal käigul Hesturi
külale lähemale.
Väheke ebasoodsa istekoha
tõttu magan sadamasse sõidul maha võimaluse – kui seda oligi – pildistada
siinseid võimsaid lainetõkkeid, seepärast panen siia taanikeelsest Vikipeediast
võetud õhufoto (foto: Tnielsen1984/Wikimedia), kus peale muulide peal
vist kõik küla majad.
Muulide vahel sõidame ...
Laevaühenduse kohta on
andmed eri allikatest üsna erinevad, enamasti siiski nii, et korra päevas käib
parvlaev Hesturil kindlasti ja nõudmise peale korra või kaks veel. Aga saarele
tahtjail soovitatakse enne reisi kindlasti sõiduplaane (http://www.ssl.fo/en/timetable/ferry/61-gamlaraett-hestur/)
uurida, kuna neil olevat kalduvus sageli muutuda.
2003. aasta reisi aegu
nägi asi välja nii, et esmalt sõitis laev Hesturile ja siis uuesti Gamlarætti
tagasi ja edasi juba otse Skopunisse; sellest retkest Sandoyle on mul kavas
kirjutada järgmises osas. Praegu mainin vaid üht sest sõidust jäänud mälestust:
Hesturil sõidab laevalt maha ainus seal olnud sõiduk, piimaauto, kiirustab
mäest üles lauda juurde, osa teest tagumine ots ees, ja tuleb sealt taas
laevale tagasi; ju käis siis piima järel: oli rahvuspüha eelne hommik ja kolm
päeva vältava Ólavsøka jooksul oleks kogutud piim küllap hapuks läinud.
Varem oli laev Hesturile
käinud Tórshavnist; kui Streymoy saare lõunaserva rajati sadam nimega
Gamlarætt, muutus Hesturile pääs muidugi hoopis hõlpsamaks. Sadamaehitusplaane
oli väga kaua veeretatud ja kui need lõpuks teoks said, oli Streymoyst välja
murtud kaljud läinud kasutusse teisel pool Hestsfjorðurit, Hesturi väikese
kalasadama, saarerahva küllap tähtsaima elatist kindlustava taristuobjekti
kaide rajamisel: saart ümbritsevad veed on kalarikkad ja saare mehed on ikka
olnud osavad kalurid.
Selle sarja 6. postituses
kirjutasin, et pikki tunneleid kavandatakse ka lõunasaartele: 2021. aastal
10,6-kilomeetrine Streymoylt Sandoyle ja kunagi edaspidi 20-kilomeetrine
Sandoylt Suðuroyle. Saksakeelne Vikipeedia kirjutab, et kui Sandoytunnilini
ehitusest kunagi asja saab, siis hakkab see käima Hesturi alt ja saarerahvas
nõudvat tungivalt liiklustoruharu ka enda juurde.
Küllap suudaks see ehk
muuta saare asukate juba pikka aega aina allapoole liikuvat arvukuskõverat
(taanikeelse Vikipeedia andmed kõikjal aasta alguse seisuga): 1985 – 58, 1987 –
59, 1989 – 56,1991 – 56, 1993 – 54, 1995 – 48, 1997 – 47, 1999 – 46, 2001 – 51,
2003 – 43, 2005 – 39, 2007 – 34, 2009 – 32, 2011 – 27 ja 2012 – 25 inimest.
Kunagi on Hesturil elanud aga sadakond inimest.
Taanikeelse Vikipeedia
kinnitusel on saarel 19 majapidamist. 1990. aastate lõpus oli enamus elanikke olnud
kalurid, peale nende kümme meremeest, üks poepidaja, postiametnik ja kolm
talupidajat.
ots, kus näha ka paar toredat vana(pärast) munakivimaja .
Kui tänav otsa saab, läheb
tee sealt ometi edasi (taamal on näha Sandoy saar)...
Hestur on olnud asustatud
viikingi-aegadest või hiljemalt varasest keskajast peale; vanim asula oligi
just Hæluril, saare lõunaotsas, kuna see oli kõige päikselisem osa saarest ja
teravili küpses siin paremini kui mujal. Asula toonast olemasolu kinnitavad
arheoloogilised leiud. Paraku olid aga paatide randumisolud siin äärmiselt
keerulised ja saarlaste põhiline elatise hankimise viis, kalapüük, seetõttu suuresti
raskendatud. Seepärast esialgne asula hüljati ja asutati praegune Hesturi küla.
1919. aastast on teada suur
õnnetus kalapüügil, mis viis märga hauda kolmandiku saare meestest.
Üks vaade Hesturile
ka mäenõlvalt.
Et rahvast vähegi saarel
hoida, on mõndagi ette võetud. Näiteks avati 1974. (saksakeelne Vikipeedia) või
1983. aastal (taanikeelne Vikipeedia) koguni siseujula (2 x foto:
Erik Christensen / Wikimedia, 2007): vesi saare järvedes olevat supluseks
liiga külm.
Kauplust saarel enam
pole, küll on aga 1890. aastal rajatud kool, Hest Skule, mis oli mõeldud
20 õpilasele. Kui 90ndate alguses oli koolis veel viis ja 2000/2001. õppeaastal
neli õpilast, siis õige pea kahanes arv alul kahele, siis ühele ja 2009/2010.
õppeaastal said õppurid saarel otsa.
Paadid koguvad taas
kiirust: ...
Väinaga on seotud võib-olla
kõige kuulsam saarte elanikest kõnelev legend, mille põhjal on näidendi „Magnus“
kirjutanud Rasmus Christoffer Effersøe (kirjutasin temast põgusalt 14.
postituses).
Legend räägib Kolturi
noormehest Magnusest, kellel oli suur vastastikune armastus Hesturil elanud
neiuga, millest aga tüdruku isa ei tohtinud midagi teada. Kui loodetehoovus
voolas lõuna poole, ujus Magnus üle väina tüdruku juurde, veetis temaga aega,
kuni looded pöördusid ja naasis siis kodusaarele. Paraku sai tüdruku isa ühel
päeval noorte saladuse jälile. Kui Magnus ühel päeval jälle Hesturile jõudis,
ootas mees teda kaldal, kirves käes, ja ähvardas poissi tappa. Mis jäi Magnusel
muud üle, kui üritada tagasi ujuda. Keegi ei näinud teda paraku enam kunagi;
pole kahtlust, et mees ei jäänud vastu hoovust külmas vees ujudes ellu.
Ent pärast seda oli
Koltursundi tekkinud keeris, mis sai nime Grísarnir; öeldakse, et see siiani
eksisteeriv keeris on karistus juhtunu eest.
Kolturini kihutada on
jälle ainult mõni minut. Aga siin on paras koht vaadata, kuidas näeb umbes kahe
ja poole ruutkilomeetri suurune (eri allikatest leiab suurusi 2,3 – 2,8) Koltur
välja Streymoylt vaadatuna (foto: Sietse Snel / Wikimedia).
Pildi paremas servas taustal paistev maanukike peaks olema Vágari saare
lõunapoolseim tipp Trælanipa.
Koltur kuulub nagu
naabersaar Hesturgi 2005. aastast Tórshavni omavalituse alla ja on samuti
välissaarte (Útoyggjar) hulgas. Vaid üks Fääri saar on Kolturist väiksem
ja vähema hulga elanikega: see on asustamata Lítla Dímun (0,8 km2).
Esmakordselt on Kolturit
kirjasõnas mainitud nn koertekirjas (Hundabrævið), vahemikus 1350–1400
kirjutatud seaduses, kus oli kirjas, millistes külades kui palju koeri tohib
olla. Saare asustuslugu on väga sarnane sellega, kuidas tulid inimesed
Hesturile.
Saarel on üks asula
ja taas kannab see saarega sama nime, Koltur. See paikneb saare madalas
keskosas. Lambatalunikud, kes olid karjatanud oma villakandjaid saare lõunapoolel,
jätsid asula 1980. aastatel maha; järgmised kaks asukat tulid saarele 1994.
aastal, praegu olevat kolturlasi üks. Lambaid söövat saarel 160 kandis.
Saare nime päritolu pole üheselt
selge. Enamasti väidetakse, et see tuleneb väga vanast anglitsismist fääri
keeles, sõnast colt, „varss“, nii et naabersaared kokku oleksid Hobune
Varsaga. Teised arvavad, et nimi on tuletatud vanapõhjakeelsest sõnast koltr,
mille tähendus pole aga üheselt selge, võib-olla on see „kaljune“.
15. jutuosas kirjutasin
n.ö geograafilistest nimedest; Kolturi puhul on need í Koltri ehk
Kolturis või Kolturil ja úr Koltri Kolturist või Kolturilt.
Arheoloogilised
väljakaevamised kinnitavad, et otra oli saarel kasvatatud juba nii ammu kui 800.–900.
aastatel, seega varasel viikingiajal. Odraksvatus kestis kuni hiljutise perioodini;
väidetavasti olevat Kolturi õled katuste jaoks parimad, sest saarel pole nende
headust kahandavaid hiiri.
Tegelikult oli asulaid
kaks, teineteisest lühikese jalutuskäigu kaugusel: Heima í Húsi ja Norðuri
í Gerði (Norðuri í Gerðum). Legend pajatab, et naabripered olevat olnud
põlvkondade viisi nii rängalt tülis, et sisuliselt suhtlust polevat olnudki, ja
ükski vägi ei suutnud tülitsejaid lepitada, ehkki mingil hetkel ei teadnud enam
keegi, kust riid oli alguse saanud. Kohanimest Trætumørkin järeldatakse siiski,
et küllap oli esmaseks tüliõunaks mingi maatükk (mørk tähendab teatud vana pindalaühikut).
Meie suundume esmalt
uuema asula, Norðuri í Gerði juurde, mille kaldas paikneb Kolturi
sadam. Fotolt on näha, et nõlva kõrgemas osas püüab tuult lennujaamadele
omane puna-valgetriibuline tuulekott, ju on seal helikopterite maandumisplats.
Taani kuningavalduste
ülestähendus Jarðarbókin 1584. aastast kinnitab, et Norðuri í Gerði oli
siis igatahes olemas. Asunduse vanad hooned olevat kehvemas seisus kui vanema
asunduse Heima í Húsi samaealised ehitised. Just Norðuri í Gerði on ka asula,
kus paikneb praegune ainuke saare inimasustusega maja. Elanikke, nagu juba
kirjutasin, olevat praegu ainult üks.
600 meetrit majadest
kirdes peaks olema kalmistu. Majadest nii palju eemal seetõttu, et kuna saare
isoleerituse tõttu ei saanud pastor alati tulla kadunukest viisipäraselt
sängitama, et hauda peotäit õnnistatud mulda visata. Nii oli karta, et surnu
võib tulla kalleid sugulasi kollitama. Viimase matused olid saarel olnud 1954.
aastal.
Sadamasilla juurest...
... viib majade juurde betoontrepp.
Paadis olija
perspektiivist paistab see kõik üsna tagasihoidlik. Kogu kompleksi suurusest
saab aru alles saarel olles ja seal ülevalt alla vaadates. Maabumissillast
vasakul on näha slipp, mida pidi saab paate merre lasta.
Nüüd on paras koht
rääkida saare kuningatalunikest; tegin kuningatalunike teemal pisut juttu eelmises
postituses. Ka Koltur kuulus kunagi Kirkjubøuri piiskopile ja läks pärast
reformatsiooni kuninga valdusse. Need kaks, kes 1994. aastal saarele talu tulid
pidama, olid Kirkjubøuri toonase kuningataluniku Jóannes Paturssoni noorem vend
Bjørn ja tema kaasa Lükka Patursson. Nende elukohaks sai Norðuri í Gerðum, aga
nad hakkasid samas tasapisi taastama Heimi in Húsi naabermaju, alul oma
säästudega, hiljem panid õla alla Koltursgrunnurini fond ja selle kaudu ka
Taani fond A.P. Møller Fonden.
2009. aasta veebruaris
võttis talu vanematelt üle nende tütar Malan ning Bjørn ja Lükka kolisid
saarelt ära, sest Bjørn nimetati Fääride põllumajandusadministratsiooni
direktoriks. Nii saksa- kui ka taanikeelne Vikipeedia kinnitavad, et Malanigi
pere läks saarelt 2010. aastal ära ja nüüd elavat Kolturil ainult üks inimene.
Talu sai 2004. aastal
orgaanilise talu nimetuse; seal on umbes 160 lammast ja seitse šoti mägiveist,
peale selle haned ja koerad.
Näppan ühe vaate ka
portaalist (foto: http://old.visitfaroeislands.com/):
õhuvaade Norðuri í Gerðile ja sadamale. See annab täiendava võimaluse
proportsioone, suurusi ja paigutusi mõista.
Aga meie paadijuht
osutab juba käega „naaberküla“ Heima í Húsi poole ...
... ja selle juurde
me tasasel käigul popsutame.
Enne küla on...
... midagi
Fääridel üsna haruldast: tore liivarannake.
Sellegi „kvartali“ kõrval
paistab olema helikopterite maandumisplats. Regulaarset parvlaeva- või
paadiliiklust Kolturiga pole, aga vähemalt suvel saab veesõiduk ilusa ilmaga
saarel maabuda küll. Küll käib saarel kolm korda nädalas – kolmapäeviti,
reedeti ja pühapäeviti – Atlantic Airwaysi helikopter. Nagu fotodelt näha,
tundub tiivulisele lennumasinale olevat ette valmistatud vähem kaks
maandumisala.
Vast on ka huvitav teada,
et kahel korral, 1995. ja 2010. aastal on Kolturil käinud Taani kuninganna
Margrethe II.
Heimi í Húsi on olnud
vähemalt kahe filmi mõne stseeni tegevuskoht. Üks neist võeti üles
Jørgen-Frantz Jacobseni kuulsa romaani „Barbara“ põhjal, teine oli islandlaste Dansinn
(1998) William Heineseni novelli Her skal danses (tõlkes vast umbes
„Kutse tantsule“) ainetel.
Kütuseks kasutatud
turvast tuli vanadel aegadel käia lõikamas Syðradaluris ja Fossdalis Streymoyl,
hiljem Skopunis Sandoyl ja see tuli paadiga Kolturile vedada; turvast hoiti
Gróthústangi neeme majades.
Kusagil üleni kividest
laotud majade keskel on ka selline (pooleldi) puidust elamu.
Kunagi oli Kolturil neljas talus elanud 50 inimest.
1890. aastast on teada kuus saarel elanud perekonda kokku 42 inimesega. Toona
oli kohalikel lastel olnud oma õpetaja, kes käis siin naabersaarelt Hesturilt. 20.
sajandil läks järjest enam moodi linnaelu ja 1987. aastaks oli elanike arv
kahanenud kuueni, 1989–91 elas Kolturil veel neli inimest ja edasisest on juba juttu
olnud.
Vaade Heima í Húsile
ülevalt mäenõlvalt (3 x foto: Eileen Sanda / Wikipedia, 2014)
...
Matkajad kõnnivad Kolturi
lõunaotsa poole.
Hesturi põhja-
(loode-)ots: kui idapoolne
külg on roheline nõlv, ehkki küllalt suure tõusunurgaga, …
… siis põhjakülg …
… ja eriti läänekülg
on järsud kaljud.
Kui enne kurtsin, et Hesturi
idakülje fotot pole kusagilt võtta, siis lääneküljest on suurepärane
vaade olemas (foto: Erik Christensen, Porkeri / Wikimedia). Siit on
näha, et saare madalamas lõunapoolses otsas on nõlvad mõneti laugemad.
Nüüd läheb mul
kirjutamisega raskeks: sõidust on veel tubli kümme tosinat fotot, aga teksti
pole kusagilt võtta. Oleks ma suutnud paadijuhi juttu üles kirjutada, oleksin varustatud
kindlasti hoopis rohkema ja asjalikuma teabega; mulle kätte ulatunud allikad
saare läänekülje kohta suurt midagi teada ei anna. Samas ei taha ma ka pilte
lausa kasutamata jätta. Ja sorteerin ma neid, mis ma sorteerin: kolmandik ehk
umbes nelikümmend fotot jääb ikka alles.
Ei leia ma kusagilt
nimesid ka saare kaljumoodustistele; ma ei kahtle, et näiteks ka sellel saare loodenurgas
seisval sambal on oma geograafiline nimetus. Kuna mina seda ei tea, nimetan
ta Nurgapostiks. Taamal on läbi udu- või pilveviiru näha ka Koltur.
Ja niipea, kui
kaljuseinal on vähegi enamvähem horisontaalset pinda, on seal kasvuvõimaluse
leidnud ka rohttaimed.
sammastest
vägevaim. Enne nähtud kaardi põhjal võiks oletada, et see on Dúgvustakkur.
Lõunasuunas hakkab sein tasapisi madalduma, aga tundub
üksiti, et on mitmel moel rohkem liigendatud.
Sandoy juurde on tulnud sõjalaev.
Siis toovad paadid meid hiigelorva
juurde, kus seintel lugematud „riiulid“ ja neil riiuleil midagi valget.
Binokli jõudsin mõne
päeva eest unustada Vágarile, aga niigi on selge, et see valge „miski“ on
tegelikult hoopis keegi: tohutu linnuvägi.
Vikipeedia kinnitusel on
needki kaljud BirLife Internationali tähtis linnuala ehk IBA . Pesitsejatena on üles loetud jälle lunnid
(25 000 paari), atlandi tormipääsud (5000 paari ) ja krüüslid (50 paari) –
ning ei mingeid tirke (siiski: kusagil mujal on tekstis lause On the west
coast is a guillemot colony; guillemot ongi tirk).
Vanasti käidi Hesturilgi
linde toiduks püüdmas ja siin oli ju püügikohta lihtne pääseda: ei pidanud
ronima, vaid sai lihtsalt köie otsas ülevalt allapoole laskuda.
Ilm ja ookean on kaljusid
muidugi kõvasti lõhkuda. On teada paarsada aastat tagasi juhtunu, kui terve tohutu
linnukalju prantsatanud ookeani.
Veel üks ilma ja vete
vormitud sõrm või sammas.
Nendel kaljudel on küll
tugevad erosioonijäljed.
Siin on näha vist nii molluskeid
kui ka koralle. Piinlik, kui poleks ei ühtesid ega teisi…
Siis sõidame ühte koopasse.
Kindel ma muidugi jälle
pole, aga kaldun arvama, et see võiks olla just see kuulus Klæmintsgjøgv,
kus toimuvad Kristian Blaki ja tema kolleegide kontserdid (vt 10. postitusest).
Igatahes on koobas
võimas: pikk ja kõrge.
Tagasi päevavalguse käes:
naabersaar Sandoy on nüüd juba päris pikalt näha.
Sõidame korra jälle päris
kaljude külje alla.
Ei tea, kui vastupidav
selline õhke kaljusein on?!
Veel üks lõhe, ...
... mis tundub olema
purunenud kaljutükke täis varisenud.
Veel kaks vaadet Sandoy
poole. Sellel siin on üsna hästi näha mäest alla Skopuni sadamasse looklev
tee, ...
... sellel aga on
üksildane päikeselaik just Skopuni kohal.
Aga ei mingit nalja. Sukeldume
jälle ühte koopasse, mis on hoopis kitsam ja vist ka madalam kui eelmine
(fotol on tagasivaade sissepääsu poole).
Ekraan juhtkangide juures näitab, et oleme tõesti
saare sees.
Mingil hetkel on päris
pime.
Ja siis tuleb üks üllatus
veel: paadijuhid panevad mängima lummava muusika, mis oleks nagu just
sellise hetke jaoks kirjutatud. Olen üsna kindel, et laulab Eivør, aga küsin
pärast paadijuhilt üle. “Jah, Eivør on suurepärane,” vastab paadimees ja tõstab
pöidla üles.
Kui juba Eestis tagasi
oleme, palun giid Ivil üle küsida, mis laul see täpsemalt oli. Sigmund
Signarsson mitte ainult ei vasta, et Mannabarn (Inimlaps), vaid saadab
ka youtube’i lingi: https://www.youtube.com/watch?v=mSNTPxBF1Ds. Kirjutan
Eivør Pálsdóttirist veidi siis, kui sõidame läbi tema sünniküla Gøta; praegu
lihtsalt üks väike meenutus. Tahtsin reisi alguses Eivørist midagi rääkida, aga
juhtus jälle see, mis viimasel ajal aina hullemini süveneb: ei suutnud kuidagi
nime meelde tuletada. Püüdsin siis mitmelt kaaslaselt küsida, et noh see särav,
ülimalt musikaalne ja ülimalt mitmekülgne Fääridelt pärit muusik, kes enamvähem
igal aastal ka Eestis käib, esinedes tavaliselt koos Villu Veskiga, aga
kellelgi ei tundunud tekkivat mingit äratundmist. Pärast seda kooparetke teavad
Eivørit ilmselt kõik mu kaaslased ...
Siis hakkab valgus
jälle paistma …
.. ja peagi lupsame taas päeva
kätte.
Ees paistab Kirkjubøur
...
... ehk päev jätkub
sellega, millest kirjutasin kahes eelmises osas.
No comments:
Post a Comment