Kontrollisin üle: selle
sarja esimese osa postitasin 19. detsembril 2016, kirjutama hakkasin umbes kolm
kuud varem. Oleks keegi mulle tookord öelnud, et lõpule jõudmiseks kulub ligi
kaks aastat, oleksin ürituse vist küll pigem pooleli jätnud. Aga nii paraku on
juhtunud, eks sellel ole hulk põhjuseid, aga mis sellest ikka heietada.
Nüüd on mul jäänud veel
paras peotäis kasutamata fotosid Vágari saarest, millest paljude juurde mul
midagi uut eriti kirjutada pole. Teisalt ei taha ma neid ka üles riputamata
jätta.
Eelmises osas jõudsime
tagasi hotelli Vágar sama nimega lennujaama kõrval. Sellest on nii seest kui ka
väljast fotosid esmajoones 3. postituses, siia lihtsalt väikese markeeringuna
paar fotot, mida ma veel kasutanud pole: ….
… poeg Rein meie toa ukse
juures …
… ja hotelli restoranis hommikusööki valimas.
Reisi eelviimane päev, 20. juuli, algab mul pärast suhteliselt
kehvasti magatud ööd veidi enne kella 7, 7.30 läheme sööma, siis tuleb asjad
kokku panna ja enne 9.30 olla valmis ärasõiduks.
Ilm on eriti eilsega võrreldes päris
ilus. Parajasti maandub üks lennuk.
Pistan siia taas juba
tuntud, Vikipeediast pärit saare kaardi
(allikas: Anker Eli Petersen – http://www.faroestamps.fo / Wikimedia).
Mainin seegi kord, et kuna kaart on joonistatud 2006. aastal, pole siin veel
peal lennujaama maandumisraja 2010–2011 tehtud pikendust ega paraku ka
tunneliga teepikendust Gásadalurini, mis Vikipeedia andmeil valmis küll juba
2004. Aga meid see viimane täna mingil määral ei puuduta: alustame teadagi
lennujaama juurest ja sõidame lääne poole piki käänulist, orgudes kulgevat kollasega
märgitud maanteed kuni saare kirderannast algava tunnelini, tehes pikema
peatuse Leitisvatni (siit poolt minnes tuleks küll öelda pigem Sørvágsvatni)
ääres veidi enne Miðvágurit.
Bussijuht Ann ja giid Ivi hetk enne teele
asumist: viimane sõjaplaan.
Veidi pärast 9.30 läheme sõitu.
Istun ikka oma
suurepärasel eesistmekohal ja teen muidugi aina pilte, millel aegajalt küll
Anni valge pluusi peegeldused, aga mis üsna hästi dokumenteerivad maastikku, milles
me kulgeme.
Paar minuti pärast
ärasõitu hakkab paistma Sørvágsvatni
põhjaots, ümber selle keerduv kurviline
tee …
… ja järve vastas, teest
vasakul, Vatnsoyrari küla, millest
kirjutasin 33. osas.
Selle küla järel kulgeb
tee kuni Miðváguri külani üsna järve kalda ääres. Järvel on näha hulk paate, …
… järve kaldal paadikuure. Kui inimene on Fääridel
esimest korda ja tal kaarti käepärast pole, peab ta seda veepeeglit pigem
ilmselt järjekordseks fjordiks või laheks, ehkki tegelikult oleme ookeani
pinnast üle 30 meetri kõrgemal.
Millalgi 9.35–9.40 vahel kobime bussist maha umbes selles kohas, kus
maantee pöörab järvest eemale Miðváguri
poole. Kuna siin parklat pole, sõidab buss ära: reisikavas on nüüd matk mööda Leitisvatni idakallast kuni Trælanípani
mäeni ja Bøsdalafossuri kose juurde. Selline matk oli ka 2015. aasta reisi viimase
päeva plaanis, aga jäi kehva ilma tõttu ära.
Trælanípan on tegelikult juba siit eemalt tagaplaanil näha: ühelt poolelt laugelt
tõusev ja teiselt püstloodis langev kaljumürakas. 148 meetri kõrguse kalju nimi
tähendab tõlkes “Orjakalju” ja see tulenevat sellest, et omal ajal visatud siit
alla töövõimetuks jäänud iiri orje – viikingite karmid kombed … Trælanípanist
paremal, madalaimas kohas, voolabki vesi järvest välja ja langeb lõpuks Bøsdalafossuri
kosena ookeani.
Trælanípan on populaarne matkade sihtkoht, kuhu viib
Vikipeedia andmeil kaks märgistatud rada,
üks neist ilmselt on see, millel meiegi kõnnime. Saksakeelne Vikipeedia juhib
tähelepanu, et Trælanípan on köitnud ka rock-muusikute
tähelepanu: Fääride metal-bänd Týr on
kalju järsul serval üles võtnud osa oma laulu Hail to the Hammer videost.
Rada kulgeb mööda lambakarja-
maad …
… ja selle ääres on
kohati päris iseäralikku kinnisvara.
Panen tähele, et olgu see
kinnisvara ratastel elamismaja, teisaldatav soojak või püsimajake, ikka on ta
võimaluse korral paigutatud müüride
vahele. Arvan, et tean põhjust: küllap puhuvad siin teatud aastaaegadel
sellised iilid, et võivad majakesed lihtsalt pikali lükata või lausa teisaldada:
Trælanípani ja teiste lõunakaare kaljude taga on ju kurjade tuultega
Põhja-Atland.
Astudes tasub ikka ka
jala ette vaadata: mõneski kohas ristub
rajaga niresid või lausa ojakesi
ja ette võib tulla mudaseid auke. Tean seda oma kogemustest, sest pärastpoole
leian ühe üsna sügava augu oma vasaku jalaga päris kapitaalselt üles, nii et
vasak püksisäär saab põlveni poriseks … Hea veel, et see juhtus vasaku jalaga:
panin oma parema põlve kaitseks täna matka eel peale ortoosi; kui oleksin
mudasukeldumist harrastanud parema jalaga, olnuks seda abivahendit pärast üsna
tülikas puhastada.
kaaslastest
„päästab“ ta rataste eest. Aga ega mul olegi ambitsiooni lõpuni kõndida, sest
ma pole eilsetest Mykinesi-pingutustest veel päris taastunud: haiget teevad nii
selg kui ka parem põlv.
Nii et uurin pigem järve.
Sørvágsvatn ehk Leitisvatn on
Fääride suurim ja sügavaim järv, suuruselt järgmine, samuti Vágaril asuv
Fjallavatn on tast pindalalt üle kolm korra väiksem: vastavalt 3,56 (saksa- ja
taanikeelse Vikipeedia andmed) või 3,4 (arv ingliskeelsest Vikipeediast) ja 1,02
– 1,03 km2.
Veel arve Vikipeediast:
järve valgla on 35,2 km2,
keskmine ja suurim sügavus vastavalt 27,5 m ja 59 m ning veepeegli kõrgus
merepinnast 32, teistel andmetel 40 m. Järve pikkus on umbes 6 km, suurim laius
800 m.
Järvel on tõesti kaks,
pigem küll lausa kolm nime. Läänepoolse rahva jaoks on see Sørváguri järv ehk Sørvágsvatn,
Miðváguri ja Sandaváguri elanikud eelistavad nime Leitisvatn ehk Järv/Vesi Leiti
juures – Leiti on üks piirkond järve idakaldal. Aga enamasti kasutavad
kohalikud elanikud järve kohta lihtsalt nime Vatnið (See järv/See vesi);
vaidluseks läheb siis, kui mujalt tulnud inimestest osa eelistab üht, osa teist
nime.
Miðvágur on järvele
lähemal kui Sørvágur, aga viimane asutati varem: teda peetakse koos Bøuri ja
Sandaváguriga Vágari esmaasustuspaigaks.
Nagu enne kirjutasin,
viivat järve otsa juurde, Trælanípa ja Bøsdalafossurini kaks märgistatud
matkarada. Brošüürist Walking the Faroe Islands leian
sellise rajasilmuse, mille
alguspunktiks on märgitud Miðvágur ja lõpuks ilmselt just see koht maanteel,
kust meie alustame.
Samast leian ka paar Vatnið’ga
seotud legendi. Ühe järgi olnud ennevanasti Miðvágurist Sørvágurisse viiva tee
ääres küngas, kus elanud kivivaimud huldu’d
ja trollid. Ühel päeval kutsunud huldu-naine
pastori kääpasse. Pastor olnud aga nõiakunstiga kursis (otsemaid tuleb meelde
Island, kus tundub olema päris tavaline, et pastorid said hakkama ka
nõidumisega…) ja osanud lahkudes künka niiviisi kinni pitseerida, et vaimud seda
enam avada ei saanud. Künkast olnud veel hulk aega kuulda huldu’de nuttu ja hala.
Teise jutu järgi elanud
järves näkid, kes võinud võtta ilusa hobuse kuju, meelitanud oma välimusega
inimesi ennast patsutama-silitama ja vedanud siis õnnetud kaasa järve põhja.
Ühel päeval tulnud kauniks hobuseks muundunud näkk järve ääres mänginud laste
juurde ja meelitanud nad endale selga. Kõige väiksem poiss ei ulatanud aga ronima
ja püüdnud venda appi hüüda. Ent kuna ta ei osanud veel kõnelda, kõlanud hüüe
nii, nagu hüüdnuks ta hoopis näkki. Näkkidega olnud aga selline lugu, et kui
neid nimepidi hüüti, kaotasid nad oma nõiajõu. Nii kadunud seegi näkk ja lapsed
olnudki pääsenud.
Kohati on järvel ka kaljuseid kaldaid …
… ja huvitavamatel
paikadel on nimesildid juures, siin Trøllakampasandur. Püüan seda nime veebisõnastiku
abil muidugi ka jälle tõlkida, aga pigem ei jõua õige tulemuseni. Eks sandur ole ilmselt liivik ja küllap on trølla’l miski pistmine trollidega, aga
Trøllakampur paistab tähendavat hoopis sõnajalga. Vast siis Sõnajalaliivik?? Liiatigi
on see siinne „liivik“ pigem klibu- või kruusarand.
Veidi maad edasi on üks
samasugune kliburand veel.
Veel natuke eemal seisab majake …
… ja selle lähedal üsna
järve rannas on ka puhkepaik. Siin
otsustangi edasiminekust loobuda; kell on 10.30.
Arvatavasti siia jääb lõpuks maha mu binokkel; avastan, et seda mul enam pole
siis, kui oleme juba teel Vestmannasse,
Saksakeelne Vikipeedia
kinnitab, et oleme looduse mõtte ühes Fääride kõige esinduslikumas kohas, kus näha
kõik saarestiku maastikuvormid: meri, ojake, kosk, siledad niidud ja rohtunud
mäenõlvad, tasased kliburannad ja järsud kaljud, omaette seisvad kaljusambad ja
skäärid – ja kõige selle keskel linnud, taimed, lambad ja sageli ka hülged.
Piirkonnas saab minna ka
ratsamatkale.
Mõnda aega istun sel pingil ja uurin ümbrust (villpeade valged tupsud reedavad,
et nõlv on ilmselt üsna soine), …
… siis üritan ojakeses poriseid pükse pesta …
… piieldes aegajalt, kui kaugel on juba kaaslased. Mõnda on veel
näha.
Kümmekond minutit hiljem
toetan oma ixus’e pingi seljatoele, et suumi abil uurida, kas kaaslased on sihile jõudnud…
Tõesti laskuvad nad nagu trepist kose poole …
… ja mõned, tundub,
hakkavad ka üle kose minema.
Kuidas see kõik lähemalt
välja nägi, aitavad seletada Reinu tehtud fotod. Sellel pildil on
näha Vatnið’ lõunaots.
Kaugemast servast voolab välja jõgi, millele tema
lühidusele vaatamata on antud ka nimi: mis muu kui Bøsdalaá.
Nii pikuke Bøsdalaá ongi,
et siis veed Bøsdalafossuri kaudu ookeani
kukutada.
Sama koht natuke üldisemas vaates.
Kaljud langevad siin ookeani tõesti püstloodis.
Bøsdalaá lähemalt.
On ka võimalus kivilt kivile astudes üle jõe minna,
tugedele riputatud tross toeks peos.
Matkajate puhkehetk Bøsdalafossuri kõrval (8 x Reinu foto).
Vikipeediast leian ainult
kaks Bøsdalafossuri fotot: ühe kaasaegse, 2011. aastast (foto: Kusafiri / Wikimedia), …
… teise aastast 1899 (foto: Generalstabens topografiske Afdeling (Danish General Staff,
topographic department) - http://www.matrikul.fo/gs/a2309.htm
/ Wikimedia).
Turismiportaal https://visitfaroeislands.com
soovitab enne matka lugeda Marion Vicenta Payri blogist sama mineku kirjeldust,
selle juures on küll lausa imelised õhufotod. Ühel on näha nii Vatnið’ lõunaots, Bøsdalaá jõgi kui ka Bøsdalafossuri
kosk, …
… teisel Trælanípani järsk lõunasein ja ennast
vastu kaljusid vahule kloppinud ookean
(2 x foto https://thetravelblog.at/faroe-islands-hike-sorvagsvatn-traelanipa/).
Selles matkakirjelduses
juhitakse tähelepanu kusagil Bøsdalafossuri kõrval olevatele varemetele, mälestusele
brittidest II maailmasõja järel maha jäänud ehitistest. Mainitud on ka paari
kaljut, Geituskorardrangurit ja Sørvágsbjørginit, ning vaateid Mykinesile ja
Mykineshólmurile ning lõunakaarde: Sandoyle. Skúvoyle ja Suðuroyle. On ka
kirjas, et kuna Bøsdalafossurit piiravad mõlemast küljest kõrged kaljud, võib
teatud nurga alt tunduda, et järv paikneb ookeanist veel kõrgemal, kui ta
tegelikult on.
Järve kohta veel nii
palju, et enne kui britid jõudsid valmis lennuvälja, kasutati II maailmasõja
ajal alguses vesilennukeid, millele Vatnið oli „lennuväli“. Esimene järvele
maandunud lennuk 1941. aastal oli kuninglike õhujõudude rannikukomando Catalina.
2005. aasta märtsis sai Vatnið’
vesilennundus ootamatu järje. Üks USA eralendur tahtnud Norrast kodu poole
lennates teha Vágari lennujaamas vahemaandumise, aga lennuki telik ei tulnud
välja. Kui mees sellest lennujuhtimistornile teatas, lisades, et tema
lennumasinal on ka ujukid, juhitigi lennuaparaat järvele. Sealt vedas
lennujaama paat rikkis õhusõiduki slepis kaldale; ei lennuk ega inimesed saanud
kannatada. Pärast remonti ja tankimist sai ootamatu külaline teekonda jätkata
ja lennuk tõusis lendu samast kohast, kuhu maandus: taas veepinnalt.
Järv on kuulus ka
kalarohkuselt, esile tõstmist väärivaimad liigid on meriforell, täpsemalt selle
kala Fääride alamliik Salmo trutta
faroensis ja arktika paalia ehk mägihõrnas. Püügiloa saab osta Miðváguri
turismiinfost.
Alates 2005. aastast
korraldatakse järvele paadiekskursioone isemoodi alusel, mis näeb välja nagu
ujuv kasvuhoone. Kolmetunnise reisi jooksul jõutakse järv täies pikkuses kuni
Bøsdalafossurini läbi sõita; kose juures astutakse ka maale ja tehakse väike
matk. Tagasiteel püütakse kala.
Reinu Bøsdalafossuri-kandi fotod on kellaajavahemikust 10.45–10.55,
tema 11.30 paiku tehtud fotol on
seltskond ammu tagasiteel.
Mina hakkan lähtekohta
tagasi kõndima 10.45 paiku ja teen
loodusvaatlusi. Silma hakkab mõni väike
lilleke, …
… ent eriti võiks siin huviväärset
leida brüoloogia- ja lihhenoloogia-
huviline.
Mõnel kivil laiutab eriti
pirakas samblikulaik, …
… teisel on terve valik
nii sambla- kui ka samblikuliike.
Ilm hakkab tasapisi jälle
kehvemaks pöörama. Kella 11 paiku on
saare sisemuse poolsed mäed juba üsna udukardina
taga.
11.05 astun üle ojakese, …
… 11.15 läbin veel ühe porise
lõigu. Taamal on nähtavale ilmunud Vatnsoyrari
majad.
Siis hakkab vihma sadama
ja ma jään 11.20 paiku lambaaediku (walled sheepfold) müüride
vahele istuma. Vihma eest müür kaitset ei paku, küll hoiab natuke tuult.
Vahetan paar lauset Trælanípani ja Bøsdalafossuri poole matkavate noorte
naistega.
11.25 näen, et meie buss tuleb Miðváguri poolt, hakkan peatuse poole kõndima ja
kohtan teel taas paari lammast, …
… kellest üks, tundub, on
kasukat kaotamas.
11.30 saan öelda „Aitäh!“
bussijuht Annile, et ta mu vihma käest päästis.
Pärin talt kohanimede
hääldust; enne oli juba juttu, et tema hääldab Mykinesi miitsiness. Ja Miðvágur on tema suus miiavoour. Räägime ka ilmast; ilmateade öelnud tänase kohta, et
sajab taas õhtuni. Aga juunis olnud Fääridel lausa neli nädalat ilma vihmata.
Suumin läbi vihmapisarais
esiklaasi lähemale Vágari kagunurgas kõrguva põneva kalju, Trøllkonufinguri (Nõia- või Trollisõrm), kirjutasin tast põgusalt 33. postituses.
11.55 hakkavad kaaslased
tasapisi retkelt tagasi tilkuma; taas sõitu
saame siiski alles 12.25.
Klõpsin teekonnal kuni Vágari
tunnelini (Vágatunnilin) jälle rohkesti pilte; osa neist pistan ka siia. Üsna
kohe sõidame sisse Miðváguri piirist;
foto paremas servas on taamal näha Nõiasõrm.
Nii Miðvágurist kui ka
järgmisest külast Sandavágurist panin enamvähem kõik mulle teadaoleva kirja 33.
postitusse.
12.27 sõidame mööda 1952. aastal ehitatud
Miðváguri kirikust; sellestki oli mainitud postituses rida fotosid ja
juttu.
Miðvágurgi on oma
toredate kirevate majakestega
tüüpiline Fääride küla.
12.29: Miðváguri viimaste majakeste juures tõuseb
tee väiksele künkale …
… ja kulgeb siin üsna ookeani kaldal. Ranna ääres on
järjekordne lõhekasvandus. Foto vasakus servas on veidi näha Miðváguri sadamat ja selle juurde laskuvat serpentiini. Sadamat kaitseb vägev muul. Tagaplaanil on udu kõrgest Kolturi saare loodemäest suurema jao
ära lõiganud.
12.30: muuli taga on teinegi
lõhekasvandus. Vágari kagunurga
tagant on veidi näha Streymoy saare
lõunapoolset osa ning udus on aimatav ka Hesturi saar ja silmapiiril kriipsuke Sandoyd.
Kohe hakkab paistma
viimane Vágari küla – Sandavágur.
Sel fotol on hästi näha,
kuidas Sandaváguri keskel pöörab tee
merest eemale, mägede vahele, otse põhjakaarde.
12.32: mäletan, et 2015. aastal ütles giid Per, et need on Fääride ainsad kasvuhooned. Paraku ma ei tea, mida neis
kasvatatakse.
Edasine teekond kulgeb mägede vahel …
… ja on üsna suurte kurvidega.
12.36 laskume ookeani suunas; ees
paistab Vestmanna-
sund, väin Vágari
ja Streymoy vahel.
Huvitav oleks teada
sedagi, mis majad need nõlval on.
12.36: tänu sellele ja paarile järgmisel fotole saan lõpuks ometi aru, mismoodi tee lõpuks tunnelini jõuab: …
… suur, enam-vähem 180-kraadine kurv, …
… mille merele kõige
lähemast kohast hargneb kõrvaltee vasakule,
Oyrargjógvi külla, kust
tunnelieelsetel aegadel väljus praam Streymoyle.
Viit annab teada nii
edasi-tagasisõidu tunnelimaksu suurused
kui ka selle, et videopunkt, kus maks fikseeritakse, on kilomeetri pärast.
Veel üks aimamatu otstarbega ehitis.
Koht, kus fikseeritakse maksustamisele kuuluvad sõidukid.
Paistab, et vahel võib pääs
tunnelisse olla tõkkepuuga takistatud.
Näha on majake tunnelisuu kohal ja jupike
sellel juurde viivast käänulisest teest.
12.38 sõidame tunnelisse sisse.
Fotode pildistusaegade
põhjal otsustades oleme liiklustorus
umbes viis minutit: see pilt on klõpsatud 12.43.
Sellega saavad meie esimesed 2016.
aasta Vágari-päevad 20 juulil ümber.
Taas jõuame saarele 23. juulil 16.30 paiku.
Selle päeva tegudest – hommikusest jalutusretkest
Eysturoy saare loodenurgakülas Eiðis ja tõusust samal saarel paiknevale
saarestiku kõrgeimale mäele, 880-meetrisele Slættaratindurile (milles mina küll
paraku ise ei riskinud osaleda) ning lõpuks põgusast käigust ikka sama saare
kirdeosa küla Oyndarfjørðuri „Rokkivate kivide“ (Rinkusteinar) juurde oli juttu
vastavalt 9. ja 12. postituses.
Kell 17 oleme jälle hotellis Vágar.
Kuna sajab päris lahinal, loobume mistahes õuetegevustest. Oma poolteist tundi
kulub restoranis õhtusöögile, rahvast on üsna palju ja kaks noorukest
teenindajat, kellest üks tundub olema lausa alaealine, saavad kõvasti joosta –
aga ei unusta säravalt naeratada. Siis veel pakkima ja juba 20.15 pöörame
magama, sest vaja on vara tõusta.
Äratuseks helisema pandud
telefon ehmatab mind 5.45; hommikusöögil olen üsna isutu. Lennujaama ei hakka ma mööda kehva purusillutisega otseteed
trügima: mööda maanteed on omajagu pikem maa küll, aga kohvrit on hoopis kergem
vedada.
Väheke pärast kell 7 oleme lennujaamas …
… ja esimene asi on teha check-in.
Rein (paremalt teine), suurte
kogemustega lennureisija, aitab kaaslasi.
Isemoodi kunstiteos seinal.
Rein ei jäta ka endlit tegemata.
Aega on rohkelt; käin 7.30 väljas; parklas on uskumatult palju
autosid.
Siis turvakontrollist
sisse; pood on väikese lennujaama
kohta üsnagi kaubarohke ja ilmselt üks üsna tavalisi meeneid, mida siit kaasa
ostetakse, on kohaliku õlle kuuspakk.
Valikus on mõlema
pruulikoja, nii Tórshavni külje alla tegutseva Okkara Bryggjarí (vt 21.
postitusest) …
… kui ka Klaksvíki Föroya
Bjór’i (vt 28. postitusest) toodang. Otsustame Reinuga osta kohalikku
eksootikat: rabarbriõlle kuuspaki.
Väheldasse lennujaama on
osavalt pakitud pood, kohvik ja
ooteruum.
Pole üllatav, et
kaunistuste seas nii akendel …
… kui ka laes on mitmevärvilised merelindude
siluetid.
Meie lennuk saabub Kopenhaagenist umbes 10 minutit hiljem kui plaanis ette nähtud.
Ilmselt on keegi haigestunud, sest vastu on tulnud kiirabi.
Seda fotot kasutasin ka
ammuses 3. postituses ja kirjutasin seal muu hulgas, et lind Fääride rahvusliku
lennukompanii Atlantic Airwaysi logol peaks olema randtiir, aga praegu ei leia allikat, kust selle väite
avastasin. Ei leia ka praegu…
Sõiduplaanilt saab aimu,
kuidas kirjutavad Kopenhaageni nime
fäärlased.
Väljalennu aeg on kell 9, …
… selleks ajaks jõuame
lühikese jalakäigu järel …
… lennukisse küll, …
… aga liikuma saame veidi
enne 9.15. Ilm on jälle hall, mingeid vaateid Fääridest pole seekord loota, …
… selle asemel tõuseme
otsemaid laia „lumevälja“ kohale.
Veidi on midagi näha, kui
lendame üle Norra, avaramad vaated avanevad siiski alles Taani kohal. Ei saa midagi parata, et klõpsutan jälle hulga pilte,
…
… siia panen veel siiski
ainult maandumiseelse ülesvõtte meres kõrguvast
tuulepargist. Maandume Fääride aja
järgi 11.05, siin on aega juba 12.05.
Rahvast täis Kastrupi lennujaam on
väga umbne. Saame check-in – mind aitab Ivi – jälle kenasti tehtud. Rein jätab
meid siin kell 14 maha, et minna oma Stockholmi lennukile.
Meil tuleb paraku oma kohvrite juures väga
pikk ootamine, et ometi ka pagasist
lahti saada. Seekord on nii, et Fääridel saime pagasi ära anda ainult
Kopenhaagenini, siin tuli see välja võtta ja uuesti ära anda. Millegipärast on
Finnairi lauad kaua kinni, siis tehakse need lõpuks küll lahti, aga ette
võetakse ainult varasemate reiside sõitjad, veel tekib ummistus pagasi
transpordilindil, nii et kohvrist õnnestub vabaneda alles 16.20 … Turvasabagi
on igavene pikk, see kõik on üsna tüütu.
Üks tüütult pikk ootamine
on veel ees: lend on meil ju alles kell 18.05… 17.50 saame väravast sisse,
…
… meid lennutab Airbus 320.
18.20 oleme õhus …
… ja 19.35 ehk kohaliku aja
järgi 20.35 üpris tühjas Vantaa lennujaamas.
Siingi tuleb kaua oodata:
Tallinna poole saame teele alles 23.45. Nii et ajal, kui Estonian
Air elust lahkus, kõlas lause „Õhusõit on ajavõit“ vähemalt Fääridel käinu
jaoks pigem küll kui mõnitus. Reisi
viimase foto teen läbi lennujaama akna kell 22.30.
Veidi pärast keskööd oleme Tallinnas, lahked
reisikaaslased Heli ja Peeter
võtavad mu oma tütre autosse ja nii olen juba 3.20 oma kodus Tartu Annelinnas;
aitäh, head inimesed!
Saanuks ma selle pika
kirjatöötsükliga ometi natuke kiiremini hakkama, oleksin lisanud veel arutelu
selle üle, mis on mul jäänud Fääridel nägemata ja kuhu kindlasti minna tahaksin.
Praegu piirdun kinnitusega, et mu käidud reisisihtkohtade „edetabelis“ on Fäärid
selgelt esikohal. Küllap on see tõestus ka sellele, kui rahul ma olen, et olen
saanud neil kolmel reisil käia, ehkki näiteks mu Mykinesi-päeva kirjeldusest
võib vist pigem jääda kõlama hädaldamine selle üle, kui raske see päev mulle
füüsiliselt oli. Olnuks ilm vähegi parem ja ma ise väheke kobedam, jäänuks
kindlasti peale ainult positiivne. Selles mainitud reisikohtade edetabelis aga
järgneb Fääridele Island, edasi on natuke keerulisem: kolmandale kohale
kandideerivad kindlasti Lofoodid, Assoorid ja ehk ka Portugal ja Korsika.
Tore, et olen seda
päevikut kirjutades saanud oma Fääride-reisid veel kord läbi teha; tegelikkuses
seda vaevalt enam juhtub, ehkki mulle pakuti lausa ühele 2019. aastal toimuvale
reisile giiditööd ja paluti aidata reisikava kokku panna, mida ma ka tegin. Giidiks
ma oma kehvapoolse füüsilise seisu tõttu enam ei trügi, lihtsalt kohuse- ja
vastutustunne ei luba. Aga vähemalt reisijana loodan lihtsamates kohtades ikka
veel rivis püsida.
No comments:
Post a Comment